• فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957
  • فيات 500 کولزيونه 1957

همگام با سنت های قدیمی

معرفی فیات 500 کولزیونه 1957

23 بهمن 1402 16:00

هرچند مدل برقی فیات 500e این روزها بیشتر در کانون توجه قرار دارد، اما نسخه بنزینی این خودرو نه تنها از چرخه تولید خارج نشده بلکه یک نسخه ویژه به نام کولزیونه 1957 (Collezione 1957) نیز براساس آن شکل گرفته است. این مدل خاص برای ادای احترام به نخستین سال عرضه فیات 500 یعنی 1957، در تیراژ 1957 دستگاه در اروپا و ژاپن به فروش می‌رسد.

نسل دوم فیات 500 از سال 2007 تاکنون، در تعداد 3.2 میلیون دستگاه به فروش رسیده است. سهم عمده از این تعداد یعنی 2.7 میلیون دستگاه در اروپا ثبت شده، جایی که فیات 500 در کنار فیات پاندا به عنوان پرفروش‌ترین خودروهای شهری شناخته می‌شوند.

طراحی فیات 500 کولزیونه 1957

این نخستین بار نیست که یک نسخه ویژه از فیات 500 به مناسبت تولید این خودرو ارائه می‌شود، اما به هرحال کولزیونه 1957 ویژگی‌های خاص خود را داراست.

نخست باید به رنگ‌های بدنه یعنی سفید elato و سبز Rugiada اشاره کنیم، که در کنار سقف پارچه‌ای به رنگ بژ قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری می‌توان به رینگ‌های 16 اینچی Diamond، روکش کروم آینه‌های جانبی و نشان 1957-2024 روی شیشه‌های جانبی عقب اشاره کرد.

کابین و امکانات فیات 500 کولزیونه 1957

فضای کابین فیات 500 کولزیونه 1957 با رنگ سفید عاجی، روکش چرم Frau و نشان One of 1957 روی پشتی صندلی تزئین شده است. پلاک فلزی روی کنسول میانی هم از شماره تولید این خودرو خبر می‌دهد، در حالی که روکش داشبورد از چوب ساخته شده است.

تجهیزات رفاهی فیات 500 کولزیونه 1957 مشابه با نسخه استاندارد این خودرو، مواردی شامل نمایشگر لمسی 7 اینچی را شامل می‌شود.

مشخصات فنی فیات 500 کولزیونه 1957

فیات 500 کولزیونه 1957 در اروپا فقط با پیشرانه یک لیتری سه سیلندر هیبرید-خفیف با 69 اسب‌بخار قدرت عرضه خواهد شد. مشتریان ژاپنی هم فقط به پیشرانه 4 سیلندر 1.2 لیتری دسترسی خواهند داشت.

قیمت فیات 500 کولزیونه 1957

فیات 500 کولزیونه 1957 با قیمت پایه 25,900 یورو (تقریبا 27,843 دلار) از همین حالا در ایتالیا قابل خریداری است. این گران‌ترین نسخه از فیات 500 با پیشرانه درون‌سوز و بدون کیت آبارث است، که حتی نسبت به نسخه Dolce Vita هم در جایگاه بالاتری قرار دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران