• کاميون برقي ولوو FM Low Entry
  • معرفي ولوو FM Low Entry
  • معرفي ولوو FM Low Entry
  • معرفي ولوو FM Low Entry
  • معرفي ولوو FM Low Entry
  • معرفي ولوو FM Low Entry
  • معرفي ولوو FM Low Entry

حمل زباله با نیروی برق!

معرفی ولوو FM Low Entry

1 اسفند 1402 18:13

همچون بسیاری از سازندگان خودروهای سنگین، شرکت ولوو هم به استفاده از پیشرانه برقی در محصولات خود علاقه نشان داده و تاکنون چندین مدل با پیشرانه برقی عرضه کرده است. البته محصولات قبلی، براساس پلتفرم مشترک با مدل‌های درون‌سوز ساخته شده بود، اما حالا ولوو FM Low Entry به عنوان نخستین محصول این شرکت براساس پلتفرم کاملا برقی، معرفی شده است.

ولوو FM Low Entry به چهار باتری با مجموع ظرفیت 360 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برد حرکتی 200 کیلومتر را فراهم می‌کند. این خودرو با وزن 19 تا 32 تن، 483 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.

ولوو تراکس که با برند ولوو به عنوان سازنده خودروهای سواری ارتباطی ندارد، این پلتفرم را به نحوی طراحی نموده، که از انعطاف‌پذیری لازم برای ساخت خودروهای سنگین برقی گوناگون برخوردار شده است. ظرفیت یک تا 4 سرنشین به همراه فضایی برای استراحت راننده، چیدمان محورها به صورت 4X2 , 6X2 , 6X4 , 8X2 و 8X4 و همچنین سازگاری با کاربری‌های مختلف، از مهمترین ویژگی‌های این پلتفرم به شمار می‌آید.

ولوو از تسلط کامل راننده FM Low Entry بر محیط اطراف خبر داده، مخصوصا که این کامیون برقی در بررسی استاندارد بریتانیایی مربوط به دید مناسب راننده در خودروهای سنگین یعنی Direct Vision، پنج ستاره را دریافت کرده است. سامانه پایش دوربینی ولوو، در بهبود دید راننده به محیط اطراف، یاری می‌رساند.

مدیر ولوو تراکز آقای راجر آلم، با اشاره به پیشرانه نیرومند، سر و صدای کم و قابلیت مانور ولوو FM Low Entry، این کامیون پاک را گزینه‌ای مناسب برای حمل و نقل درون‌شهری توصیف کرده است.

کامیون برقی ولوو FM Low Entry

تولید ولوو FM Low Entry از سه ماهه دوم 2024 آغاز خواهد شد. این کامیون علاوه بر اروپا، در ترکیه و کره‌جنوبی هم به کار گرفته خواهد شد. ولوو تراکز قصد دارد تا سال 2030، نیمی از فروش خود در سراسر جهان را به مدل‌های برقی اختصاص دهد.

دیدگاه کاربران