با افزایش تنوع محصولات ولوو در سالهای اخیر، شیوه نامگذاری این مدلها کمی گیج کننده شده است. اما ولوو قصد دارد با حذف پسوند ریچارج (Recharge) از انتهای نام مدلهای برقی و پلاگین-هیبرید و نامگذاری جدید برای برخی مدلها، این مشکل را برطرف کند.
بنابراین از دو مدل XC40 ریشارژ و C40 ریشارژ از این به بعد با اسامی EX40 و EC40 شناخته میشوند. البته سه محصول برقی دیگر ولوو یعنی EX30 , EX90 و EM90 نیز همچنان با اسامی قبلی عرضه خواهند شد.
مدلهای پلاگین-هیبرید یعنی XC60 ریشارژ و S60 ریشارژ نیز با اسامی T6 و T8 نامگذاری میشوند، که به خروجی پیشرانه آنها اشاره دارد. ولوو قبلا از این روش برای نامگذاری مدلهای مجهز به پیشرانه درونسوز استفاده میکرد.
تغییرات فنی ولوو EX40 و EC40 مدل 2024
از مسئله نامگذاری که بگذریم، باید به این خبر اشاره کنیم که ولوو قصد دارد مدل نیرومندتر از نسخه دوموتوره از EX40 و EC40 را نیز عرضه کند. به لطف تغییر نرمافزاری، خروجی پیشرانه این مدلها با 34 واحد افزایش به 436 اسببخار میرسد.
شتاب صفر تا صد نسخه دو موتوره از ولوو EX40 و EC40 در حدود 4.7 ثانیه اعلام شده، اما ولوو از کاهش رقم شتابگیری در نسخه تقویت شده این مدلها خبر داده، هرچند که از اعلام جزئیات بیشتر خودداری نموده است.
ولوو فعلا برنامهای برای تولید مدلهای درونسوز ندارد. هر دو کراساور XC60 و XC90 با نسخه بهروز رسانی شده از فناوری هیبرید-خفیف به نام B5 همراه شده، که آلایندگی دی اکسید کربن این دو خودرو را به ترتیب 4 و 2 درصد کاهش داده است.
ولوو EX40 و EC40 مدل 2024 نسخه بلک ادیشن
پس از استقبال مشتریان از نسخه بلک ادیشن که پارسال برای XC60 عرضه شد، ولوو تصمیم گرفته این مجموعه را برای مدلهای XC40 , EX40 و C40 نیز ارائه کند. مجموعه بلک ادیشن، مواردی شامل رینگهای 20 اینچی و نشانهای مشکی براق، رنگ مشکی Onyx برای بدنه و تزئینات تیره برای کابین را به محصولات ولوو اضافه میکند.
آمار فروش خودروهای برقی ولوو در سال 2023
ولوو با فروش 708,718 دستگاه خودرو در سال 2023، رکوردی جدید در عملکرد خود به جا گذاشت. از این رقم، 113,419 دستگاه به مدلهای برقی اختصاص داشت.
با وجود افزایش 70 درصدی فروش نسبت به سال 2022، تنها 16 درصد از فروش کل ولوو در سال 2023 به مدلهای برقی اختصاص یافته است. شاید به همین دلیل است که ولوو قصد دارد در آینده نزدیک چند مدل برقی جدید را معرفی کند. این برند سوئدی قصد دارد تا پایان دهه جاری یعنی سال 2030، پیشرانه درونسوز را از تمام محصولات خود حذف کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com