• هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290
  • هاچ بک برقي آلپاين A290

جانشین رنو 5 توربو

معرفی آلپاین A290

26 خرداد 1403 14:43

شرکت رنو قصد دارد با عرضه آلپاین A290، هیجان را به بازار خودروهای برقی بازگرداند. این خودرو در کلاس هاچ‌بک‌های اسپرت برقی با آبارث 500e، فولکس‌واگن  ID.3 GTX، کوپرا بورن VZ و ام‌جی 4 ایکس پاور وارد مبارزه می­‌شود.

طراحی آلپاین A290

نسل جدید رنو 5 چهره‌­ای دوست داشتنی و قابل توجه دارد، اما آلپاین A290 این موارد را با هیجان بیشتر ترکیب کرده است. نقش X در چراغ‌های جلو، خودروهای قدیمی رالی را به یاد می‌­آورد. در این خودروها از روکش نوار برای چراغ‌ها استفاده می­‌شد تا در هنگام تصادف، از پخش خرده شیشه در جاده جلوگیری شود.

هاچ بک برقی آلپاین A290

آلپاین A290 با طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 3.98، 1.81 و 1.51 متر، از رنو 5 کشیده­‌تر و کم ارتفاع­‌تر است. فاصله عرضی بین چرخ‌ها نیز 5.8 سانتیمتر افزایش نشان می­‌دهد. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 19 اینچی استوار می­‌شود.

وزن 1478 کیلوگرمی آلپاین A290 نیز در مقایسه با اکثر خودروهای برقی، به مراتب کمتر است.

کابین و امکانات آلپاین A290

در کابین آلپاین A290 می‌­توان صندلی‌های اسپرت، فرمان D-شکل با دکمه قرمز بوست در سمت راست، دکمه‌­های D , N و R در کنسول میانی، روکش فلزی پدال‌ها و محل استراحت پا و صفحه نشان‌دهنده 10.25 اینچ و نمایشگر لمسی 10.1 اینچ با گرافیک متفاوت نسبت به رنو 5 را تشخیص داد. از طریق کلید گردان RCH آبی رنگ در سمت چپ فرمان هم می‌­توان میزان نیروی بازیافتی را تنظیم کرد.

هاچ بک برقی آلپاین A290

مشخصات فنی آلپاین A290

قوای حرکتی آلپاین A290 از یک موتور برقی روی محور جلو تامین می­‌شود. این درحالی است که تمامی رقبا به جز آبارث 500e، به صورت محرک-عقب یا چهار چرخ محرک تولید شده‌­اند. این پیشرانه در تیپ پایه و جی تی، 174 اسب‌­بخار تولید می‌­کند. اما در تیپ GT پرفورمنس و GTS، خروجی پیشرانه به 215 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور افزایش می­‌یابد تا شتاب صفر تا صد هاچ‌بک اسپرت در این مدل‌ها به 6.4 ثانیه برسد.

همچون نسل جدید رنو 5، سیستم تعلیق آلپاین A290 در محور عقب به صورت مستقل چند-اتصالی طراحی شده، که در این رده از خودروها بسیار کمیاب است. گذشته از نصب آنتی‌رول بار در محورهای جلو و عقب و ترمز چهار پیستون ساخت برمبو به همراه کالیپرهای آبی یا قرمز که از آلپاین A110 به این مدل منتقل شده، خودروساز فرانسوی سه مدل تایر از سری پایلوت اسپرت کمپانی میشلن را برای رانندگی در تابستان، مسیرهای خیس و یا برفی پیشنهاد کرده است، تا راننده آلپاین A290 در شرایط مختلف از عملکرد خودرو مطمئن باشد.

هاچ بک برقی آلپاین A290

آلپاین A290 به مجموعه باتری 52 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برد حرکتی 380 کیلومتر را فراهم می­‌کند. با اتصال به جریان سریع 100 کیلووات، ذخیره باتری در مدت نیم ساعت از 15 به 80 درصد می­‌رسد. ظرف 15 دقیقه، نیروی لازم برای پیمایش 150 کیلومتر فراهم خواهد شد.

چهار حالت رانندگی Save، اسپرت، عادی و Perso (بنابر تنظیمات راننده) نیز برای آلپاین A290 درنظر گرفته شده است، که واکنش پدال گاز، فرمان، صدای مصنوعی پیشرانه و نورپردازی داخلی را تغییر می­‌دهد.

صدای پیشرانه این خودرو در واقع صدای فرکانس بالا حاصل از عملکرد موتور برقی است.

هاچ بک برقی آلپاین A290

قیمت آلپاین A290

آلپاین از اعلام قیمت A290 خودداری نموده است، ولی اطمینان داریم که این مدل از رنو 5 با قیمت پایه 33,490 یورو (36,200 دلار) به مراتب گران‌تر خواهد بود.

آلپاین از سال 2026 به ایالات متحده بازمی­‌گردد، هرچند که متاسفانه قصد ندارد A290 را عرضه کند. سبد محصولات این برند فرانسوی در ایالات متحده، جانشین روباز A110 با پیشرانه برقی، یک شاسی بلند در سال 2027 و یک سدان در سال 2028 را دربرخواهد گرفت.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران