خودروهای مدرن با کابین خاطره انگیز

آشنایی با اسکات موتورز

4 اسفند 1402 12:04

مسئولان اسکات موتورز (Scout Motors) انتظار دارند با عرضه محصولات برقی خود در سال 2026، به سهمی از بازار ایالات متحده دست پیدا کنند که شرکت مادر این برند یعنی گروه فولکس واگن، تاکنون موفق به کسب آن نشده است.

پیکاپ و شاسی‌­بلندهای اسکات در فاصله دهه 60 تا 80 میلادی توسط International Harvester در ایالات متحده عرضه می­‌شد. این خودروها در آن زمان با فورد برانکو، لندرور دیفندر و حتی مرسدس بنز G کلاس رقابت می­‌کردند. گروه فولکس واگن پس از خریداری نام تجاری اسکات، تصمیم گرفته آن را در قالب خودروهای آفرودر برقی با طراحی کلاسیک، به حیات بازگرداند.

مرکز تحقیق و توسعه این برند با 350 نیروی کار در میشیگان از سال 2022 آغاز به کار نموده و تعداد کارکنان سایت تولیدی هم در آینده به 4 هزار نفر خواهد رسید.

اسکات برای تولید سالیانه 200 هزار دستگاه خودرو هدف‌گذاری نموده است، که احتمالا از سال 2026 یا 2027 آغاز شود. از مجموع 3.3 میلیارد دلار هزینه ساخت تاسیسات اسکات در ایالت کارولینای جنوبی، 2 میلیارد دلار توسط گروه فولکس واگن و مابقی از طرف فرمانداری این ایالت تامین شده است.

یکی از ویژگی‌های محصولات این برند که سازنده قصد دارد از آن به عنوان برگ برنده استفاده کند، طراحی خاطره‌­انگیز کابین و استفاده حداقلی از نمایشگرها خواهد بود. در سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی متوجه شده­اند که استفاده بیش از حد از نمایشگر در کابین خودروها می‌تواند به حواس‌پرتی راننده و کاهش ایمنی منجر شود.

آقای اسکات کئوگ مدیرعامل و رئیس شرکت اسکات و همچنین سرپرست طراحی این شرکت یعنی کریس بنجامین، در مراسم افتتاح کارخانه این برند در کارولینای جنوبی بر عدم استفاده زیاد از نمایشگر در کابین محصولات این برند تاکید کرده‌­اند. این عامل در کنار کاهش هزینه­‌های تولید، محصولات اسکات را متمایز از سایرین نشان می­‌دهد. البته این شرکت از توسعه نرم‌­افزارهای خاص برای سرگرمی سرنشینان در هنگام توقف در ایستگاه شارژ یا استفاده از حالت خودران، خبر داده است. غیر از این‌ها، استفاده از دستیار صوتی برای کنترل برخی عملکردها که با دکمه فعال نمی­‌شود، قطعی خواهد بود.

آقای بنجامین ضمن انتشار تعدادی طرح اولیه از محصولات برند اسکات، خاطرنشان ساخته که قرار نیست نسخه نهایی این خودروها، شبیه به فورد برانکو باشند.

شرکت سازنده ضمن اشاره به سادگی طراحی و قابلیت کاربردی محصولات برند اسکات، از ساخت آن‌ها بر پلتفرم جدید آفرود، دارا بودن ویژگی‌هایی مثل تا شدن شیشه جلو و جدا شدن سقف و همچنین قیمت در محدوده 50 هزار دلار، خبر داده است.

برای ملاقات با نسخه کانسپت از محصولات اسکات، باید تا تابستان 2024 منتظر بمانیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران