• مرسدس آام‌گ ميتوس پيور اسپيد

در تیراژ 250 دستگاه از مرسدس AMG

معرفی میتوس پیور اسپید

4 خرداد 1403 13:01

مرسدس- آ ام گ در روز چهارشنبه از نخستین محصول برند لوکس میتوس (Mythos) رونمایی کرد. این خودروی دو در روباز با نام پیور اسپید (PureSpeed)، با الهام از خودروهای مسابقه­‌ای قدیمی طراحی شده است.

ویژگی‌های ظاهری مرسدس میتوس پیور اسپید

هرچند مرسدس با صراحت به رگ و ریشه میتوس پیور اسپید اشاره نکرده است، اما واضح است که با خودرویی براساس SL روباز مواجه هستیم، که حتی چراغ‌های جلو و عقب خود را نیز از مدل اصلی به عاریت گرفته.

در دماغه کوسه­‌ای این خودرو از جلوپنجره خبری نیست، درحالی‌که نشان AMG به رنگ سفید را می­‌توان در بخش پایینی سپر مشاهده کرد. سازه شیشه جلو به خودروهای F1 شباهت دارد، درحالی‌که برآمدگی پشت سر سرنشینان، 300 SLR قهرمان میله‌میلیا 1955 را به یاد می‌­آورد.

مرسدس آام‌گ میتوس پیور اسپید

بخش جلویی بدنه خودرو با قرمز Le Mans تزئین شده است، که به مرور به خاکستری گرافیت می­‌پیوندد. این ترکیب رنگ را می­‌توان برداشتی از نماینده مرسدس در مسابقه Targa Florio سال 1924 دانست.

بخش‌های دیگری از بدنه شامل قطعات فیبرکربنی پایین بدنه و همچنین روکش‌های فیبرکربنی رینگ‌ها نیز تحت تاثیر مرسدس AMG One طراحی شده است.

مدیر AMG آقای Michael Schiebe از پیور اسپید به عنوان بهترین راه برای تجربه لذت رانندگی یاد کرده است، چراکه به اعتقاد وی، سرنشینان میتوس پیور اسپید می­‌توانند با استفاده از نور طبیعی و جریان هوا، تمامی حواس خود را به کار گیرند.

مرسدس آام‌گ میتوس پیور اسپید

مشخصات فنی مرسدس میتوس پیور اسپید

همان‌طور که اشاره شد، مرسدس فعلا از اعلام مشخصات فنی دقیق میتوس پیور اسپید خودداری نموده است، ولی به نظر می­‌رسد که پیشرانه 4 لیتری توئین توربو V8 متعلق به SL63 در این خودرو هم نصب شده باشد. این پیشرانه در حالت پایه، 577 اسب­‌بخار قدرت تولید می­‌کند که در نسخه E پرفورمنس به 805 اسب­‌بخار افزایش می­‌یابد.

برنامه تولید مرسدس میتوس پیور اسپید

تنها 250 دستگاه میتوس پیور اسپید تولید خواهد شد که بنابر اعلام مرسدس، در اختیار مشتریان وفادار این برند و مجموعه داران قرار می‌­گیرد.

قیمت میتوس پیور اسپید هم اعلام نشده است، اما می­توان اطمینان داشت که با خودرویی بسیار گران‌قیمت مواجه هستیم.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران