• نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس
  • نخستين خبرها از مرسدس ميتوس

عرضه از 2025

نخستین خبرها از مرسدس میتوس

6 اسفند 1402 23:00

شرکت مرسدس نخستین بار در می 2022 از برنامه خود برای تاسیس زیرمجموعه لوکس به نام میتوس (Mythos) خبر داد. اما براساس آنچه در اسناد عملکرد مالی مربوط به سال 2023 این شرکت آمده، میتوس در سال 2025 وارد بازار خواهد شد.

مشخصه ظاهری اولین محصول میتوس

در تنها تصویری که از نمای جانبی نخستین محصول میتوس در دسترس قرار گرفته، با یک خودروی کوپه اسپیدستر مواجه هستیم که به SL شباهت دارد. این خودرو تاکنون فقط در نسخه AMG به فروش رسیده اما نسخه مایباخ آن هم در حال تکمیل است. احتمالا به یاد دارید که در اواسط سال 2022 ، تصویر اولیه از کانسپت مرسدس-مایباخ SL توسط سرپرست طراحی مرسدس یعنی گوردون واگنر منتشر شد. بنابراین نسخه مایباخ زودتر وارد بازار می­‌شود اما در نسخه میتوس باید منتظر چیزی فراتر از مدل‌های قبلی باشیم.

قیمت AMG SL 43 در آمریکا از 109.900 دلار آغاز شده و تا 141.300 دلار برای مدل 55 و 183 هزار دلار برای 63 بالا می­‌رود. با سفارش آپشن‌­ها، قیمت نهایی هم افزایش می‌­یابد.

نخستین خبرها از مرسدس میتوس

منطق حکم می­‌کند که مایباخ SL برمبنای مدل 63 شکل بگیرد که همین می­‌تواند قیمت پایه را به راحتی از مرز 200 هزار دلار هم بالاتر ببرد. جای تعجبی نیست اگر قیمت این خودرو با نشان میتوس، گران‌تر از 300 هزار دلار تعیین شود.

مرسدس از خودروهای برند میتوس به عنوان مدل‌های لوکس و خاص یاد کرده که در تیراژ محدود تولید و به مجموعه‌­داران حرف‌ه­ای محصولات مرسدس بنز فروخته می­‌شوند. پس می‌­توان نتیجه گرفت که خودروساز آلمانی قصد دارد از طریق برند میتوس به برندهایی مثل بنتلی، آستون مارتین و حتی فراری و مکلارن اعلان جنگ کند.

شاید این پرسش مطرح شود که با وجود مایباخ، مرسدس بنز چه نیازی به تاسیس برند میتوس داشته است. اما باید توجه داشت که افزایش تعداد افراد ثروتمند، شرکت‌هایی همچون مرسدس بنز را به حضور بیشتر در بازار خودروهای لوکس ترغیب کرده است. افزایش 19 درصدی فروش مایباخ در سال 2023 نسبت به سال قبل از آن، احتمالا عامل مهمی برای تشویق مرسدس به تاسیس برند میتوس بوده است.

ب‌ام‌و با در اختیار داشتن برند رولزرویس، از نظر جلب مشتریان ثروتمند کمبودی احساس نمی‌­کند. این شرکت با خریداری برند آلپینا، قصد دارد فاصله قیمتی بین مدل‌های ارزان‌­تر رولزرویس و ب‌ام‌و های گران­‌قیمت را هم پر کند. گروه فولکس واگن هم با در اختیار داشتن چند برند لوکس و گران­‌قیمت شامل آئودی، لامبورگینی، بنتلی، پورشه و بوگاتی، در بخش‌های مختلف از بازار خودروهای اشرافی حضور دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران