• آرت کار ب‌ام‌و i5 Flow Nostokana

اولین خودرو هنری با بوم دیجیتال

آرت کاری جدید از ب ام و برپایه مدل i5

12 اسفند 1402 18:34

شرکت ب‌ ام‌ و، ویژگی تغییر رنگ خودرو را گسترش داده و اکنون محصولی را با بدنه‌ای متفاوت و قابلیت پویانمایی معرفی کرده است‌.

در این محصول، نشانه‌هایی از ب‌ ام‌ و E34 مدل ۱۹۹۱ آرت‌کار دیده می‌شود که ساخته Esther Mahlangu، اولین زن و اولین هنرمند آفریقایی این پروژه است. ب‌ ام‌ و i5 Flow Nostokana اولین خودرو هنری با بوم دیجیتال است که نقاشی‌ها روی آن ظاهر می‌شوند.

ساخت خلاقانه چنین خودرویی، با مشارکت و همکاری Mahlangu همراه بود. تغییر رنگ‌های بیرونی آن با کمک ۱۳۴۹ فیلم E Ink با برش لیرزی و کنترل جداگانه انجام می‌شود.

آرت کار ب‌ام‌و i5 Flow Nostokana

ب‌ ام‌ و تنها شرکتی است که تکنولوژی مدیریت سطوح منحنی و بیرونی و همچنین انیمیشن‌ها را توسعه داده است. در این محصول ویژه، دو نوار جانبی تعبیه شده و سپس روی کاپوت، سقف و صندوق نیز دو نوار موازی کشیده شده است. این نوارها شامل میلیون‌ها میکروکپسول است، که می‌توان رنگ آن‌ها را با جریان الکتریکی تغییر داد. ب‌ ام‌ و در سال ۲۰۲۲ و زمانی که چنین تکنولوژی‌ای را آغاز کرد، تنها می‌توانست رنگ E Ink را از سیاه به سفید برساند. سال گذشته نیز کانسپت ب‌ام‌و i Vision Dee می‌توانست ۳۲ رنگ را نشان دهد. I5 جدید اکنون علاوه بر رنگ‌ها، نقش‌های زیادی را نیز نشان می‌دهد.

ب‌ ام‌ و اعلام کرده که i5 Flow Nostokana برای همیشه یک خودرو تک نسخه باقی خواهد ماند، اما این نوارهای دیجیتال با قابلیت تغییر رنگ و طرح، در آینده قابل استفاده در مدل‌های تولیدی هستند‌.

آرت کار ب‌ام‌و i5 Flow Nostokana

برای ارائه این خودرو، با آهنگساز Renzo Vitale همکاری شده است. خودرو با کمک این قطعه موسیقی در روز ۲۹ فوریه و در Frieze لس‌آنجلس به نمایش درمی‌آید.

رئیس طراحی گروه ب‌ ام‌ و درباره این محصول گفته که تاریخ برند ب‌ ام‌ و را گرامی داشته و تعامل فرهنگی جهانی شرکت را به طور منحصر‌به‌فرد ادامه می‌دهد. این خودرو هنر، طراحی و تکنولوژی را ترکیب کرده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران