• کارما گيسرا Karma Gyesera
  • کارما گيسرا Karma Gyesera
  • کارما گيسرا Karma Gyesera
  • کارما گيسرا Karma Gyesera
  • کارما گيسرا Karma Gyesera
  • کارما گيسرا Karma Gyesera
  • کارما گيسرا Karma Gyesera

محصول جدید با چهره‌ای آشنا!

معرفی کارما گیسرا

16 اسفند 1402 13:21

شرکت خودروسازی کارما (Karma Automotive) که خود را با عنوان تنها خودروساز فوق لوکس آمریکایی معرفی کرده، در سال 2024 به دهمین سال عمر خود وارد شده است. این شرکت اکنون از محصول جدید خود به نام گیسرا (Gyesera) رونمایی کرده که البته چندان هم جدید به نظر نمی­‌رسد.

فیسکر گیسرا در واقع نسخه به روز رسانی شده از سدان GSe-6 است، که در سال 2021 معرفی شد. طراحی این مدل هم از خودروی پلاگین-هیبرید ریورو (Revero) برگرفته شده بود، که در سال 2016 رونمایی شد. ریورو هم در حقیقت چیزی نبود جز تولد دوباره نخستین محصول فیسکر یعنی کارما که در سال 2011 عرضه شد و مدت کوتاهی به حیات خود ادامه داد.

طراحی کارما گیسرا

اما مدیرعامل کارما یعنی مارکس مک کامون، به اتوموتیو نیوز گفته که گیسرا چیزی فراتر از فیسکر کارما خواهد بود، چراکه 85 درصد از این خودرو تغییر کرده و تمامی پنل‌های بدنه ریورو به جز یک چهارم بخش انتهایی آن، تعویض شده است. علی‌رغم این اظهار نظر، باید قبول کرد که چهره کارما گیسرا خیلی آشنا به نظر می­‌رسد. قطعات بدنه این خودرو از ترکیب فیبرکربن و آلومینیوم ساخته شده و بر شاسی فضایی از جنس آلومینیوم استوار شده است.

کارما گیسرا Karma Gyesera

ابعاد بدنه کارما گیسرا در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.07، 2، 1.33 و 3.15 متر اعلام شده است. بنابراین محصول کارما نسبت به تسلا مدل S، ده سانتی‌متر عریض‌­تر است، ولی 11.4 سانتی‌متر ارتفاع کمتری دارد.

مشخصات فنی کارما گیسرا

کارما گیسرا به یک پیشرانه روی محور عقب با 590 اسب­‌بخار قدرت و 940 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این سدان برقی می‌­تواند ظرف 4.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت هم 217 کیلومتر برساعت خواهد بود. توجه داشته باشید که این خودروی 2404 کیلوگرمی فعلا در حال گذراندن مراحل آزمایش است و ارقام مذکور نهایی نیست.

کارما گیسرا به مجموعه باتری 120 کیلووات ساعت مجهز شده است، که بنابر اعلام سازنده، برد حرکتی 400 کیلومتر را فراهم می­‌کند، هرچند که این عدد نیز قطعی نیست.

کارما گیسرا Karma Gyesera

قیمت کارما گیسرا

کارما برای آغاز تولید گیسرا تا قبل از پایان 2024 برنامه­‌ریزی کرده است، هرچند این خودرو زودتر از اوایل 2025 به مشتریان تحویل نخواهد شد. کارما قصد دارد در مدت 4 الی 5 سال، 2 هزار دستگاه گیسرا تولید کند.

بنابر اعلام اتوموتیو نیوز، قیمت کارما گیسرا در بازه 175 تا 225 هزار دلار قرار می­‌گیرد. این درحالی است که قیمت پایه رقبای شاخص این خودرو یعنی تسلا مدل S، پورشه تایکان، مرسدس EQS و آئودی E-Tron GT به ترتیب 74,990، 99,400، 104,400 و 106,500 دلار تعیین شده است.

علاقمندان می­‌توانند کارما گیسرا را با پرداخت 5 هزار دلار پیش­‌خرید کنند. کارما قصد دارد یک مدل کوپه به نام کاویا و نسخه بروزرسانی شده از سدان ریورو را نیز در آینده نزدیک تولید کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران