• فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX
  • فولکس واگن ID.3 GTX

هاچبک داغ برقی!

معرفی فولکس واگن ID.3 GTX

26 اسفند 1402 16:41

فولکس واگن با عرضه ID.3 GTX، بالاخره به بازار هاچبک‌های داغ برقی وارد شده است. این خودرو به عنوان خواهر خوانده کوپرا بورن VZ، با نیرومندترین پیشرانه برقی ساخت فولکس واگن همراه شده است. اگر فولکس ID.3 را نسل نهم گلف حساب کنیم، نسخه GTX می­‌تواند جایگزینی برای گلف GTI باشد.

فولکس واگن ID.3 GTX در آمریکا عرضه نخواهد شد، اما در اروپا، این خودرو علاوه بر کوپرا بورن VZ باید با ام‌جی 4 ایکس پاور هم رقابت کند، خودرویی از چین که 429 اسب­‌بخار قدرت و سامانه چهار چرخ محرک را به همراه دارد. البته خودروهای کوچک‌تر ولی نیرومند همچون آبارث 500e و محصولات آینده یعنی آلپاین A290 و نسخه JCW از مینی سه در را هم نباید از قلم انداخت.

مشخصات فنی فولکس واگن ID.3 GTX

فولکس واگن ID.3 GTX در دو نسخه عادی و پرفورمنس عرضه خواهد شد. در مدل پایه، یک موتور برقی با 282 اسب‌­بخار قدرت و 545 نیوتن‌متر گشتاور روی محور عقب قرار دارد. در نسخه پرفورمنس نیروی پیشرانه به 322 اسب­‌بخار می­‌رسد، در حالی که گشتاور بدون تغییر باقی خواهد ماند.

فولکس واگن ID.3 GTX

شتاب صفر تا صد فولکس واگن ID.3 GTX در دو نسخه عادی و پرفورمنس به ترتیب 6 و 5.6 ثانیه اعلام شده، در حالی که حداکثر سرعت این دو مدل به صورت الکترونیکی به 180 و 200 کیلومتر برساعت محدود شده است.

هر دو نسخه فولکس واگن ID.3 GTX به مجموعه باتری لیتیوم-یون 79 کیلووات ساعت مجهز شده، که برای تقسیم وزن مناسب، در بخش میانی خودرو نصب شده است و ذخیره آن با اتصال به جریان سریع 175 کیلووات، ظرف 26 دقیقه از 10 به 80 درصد می‌­رسد. شعاع حرکتی هر دو مدل از هاچ‌بک فولکس، 600 کیلومتر (برمبنای WLTP) اعلام شده است.

مشخصات ظاهری فولکس واگن ID.3 GTX

همچون نسخه GTX از ID.4 و ID.5، فولکس واگن ID.3 GTX هم به واسطه بازطراحی سپر جلو و چراغ‌های دیلایت، رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای 215 (235 در پرفورمنس) و مجموعه قطعات مشکی براق شامل دیفیوزر عقب، رکاب‌های جانبی، حاشیه شیشه­‌ها و روکش آئینه­‌های جانبی، هیجان­‌ انگیزتر به نظر می­‌رسد.

فولکس واگن ID.3 GTX

مشخصات کابین فولکس واگن ID.3 GTX

صندلی‌های اسپرت جلو با پشت‌­سری یکپارچه و روکش پارچه­‌ای ساخته شده از مواد بازیافتی، نمایشگر جدید 12.9 اینچی لمسی، اهرم انتخاب حالت رانندگی روی ستون فرمان و نورپردازی برای دکمه­‌های تهویه، از مهم‌ترین ویژگی‌های کابین ID.3 GTX به شمار می­‌آید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران