• زيکر ميکس

یک ون برقی دیگر از چین

معرفی زیکر میکس

16 اردیبهشت 1403 18:18

مدتی پس از انتشار تصاویری از پنجمین محصول زیکر توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)، اکنون این خودرو در نمایشگاه پکن 2024 رونمایی شده است. زیکر معمولا محصولات خود را با اعداد نامگذاری می­‌کند، بنابراین انتخاب نام میکس (MIX) برای این مدل کمی عجیب به نظر می‌­رسد. البته اگر حروف لاتین این اسم را به عدد تبدیل کنیم، رقم 1009 حاصل می­‌شود.

برند زیکر به عنوان یکی از اعضای گروه جیلی، در سه ماهه نخست سال 2024، 33,059 دستگاه خودرو به فروش رسانده است. این برند به صورت غیر رسمی در روسیه هم حضور دارد.

طراحی زیکر میکس

میکس که براساس پلتفرم SEA-M شکل گرفته، پنجمین محصول زیکر و البته دومین محصول این برند در رده MPV یا چندمنظوره به شمار می‌­آید. این ساختار در برخی محصولات دیگر گروه جیلی شامل برندهای ولوو، اسمارت و لوتوس هم مورد استفاده قرار گرفته است. بنابر اعلام جیلی، خودروهای ساخته شده براساس این پلتفرم، می­‌توانند تست تصادف موسسه آمریکایی IIHS را با بهترین نتیجه پشت سر بگذارند.

زیکر میکس

فرم نواری چراغ‌های جلو و عقب، مسیر باریک جریان هوا در پایین سپر جلو، تزئین ستون‌ها و سقف با رنگ مشکی و عدم وجود هرگونه دستگیره روی درها، از مهمترین ویژگی‌های ظاهری زیکر میکس است.

ابعاد بدنه زیکر میکس در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.688، 1.955، 1.755 و 3.008 متر اعلام شده، بنابراین زیکر میکس در مقایسه با زیکر 009 با طول و فاصله محوری 5.209 و 3.205 متر، به مراتب کوچک‌تر است. بدنه زیکر میکس بر رینگ‌های 19 یا 20 اینچی استوار می‌­شود.

زیکر میکس

کابین و امکانات زیکر میکس

یکی از مهمترین مزایای پلتفرم SEA-M، کف مسطح آن است که می‌­تواند در افزایش فضای کابین موثر باشد. طول 1.48 متری درهای این خودرو نیز نسبت به همین قطعه در رنو کانگو با طول 1.446 متر کمی بزرگتر است.

از مهمترین ویژگی‌های کابین این خودرو می‌­توان به امکان چرخش 180 درجه­‌ای صندلی‌های جلو، کنسول میانی با قابلیت جابجایی و میز تاشو و همچنین فرم عمودی آمپلی فایرهای داخل پوشش درها اشاره کرد.

مشخصات فنی زیکر میکس

همچون زیکر 007، میکس هم به یک پیشرانه 310 کیلووات (415 اسب­‌بخار) مجهز شده است. این خودرو با وزن 2625 تا 2739 کیلوگرم، می­‌تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر برساعت دست یابد. مجموعه باتری NCM این خودرو توسط CATL تامین شده، ولی ظرفیت آن و البته برد حرکتی این خودرو اعلام نشده است.

برنامه عرضه زیکر میکس

از زمان عرضه و قیمت زیکر میکس اطلاعی در دسترس نیست، اما به نظر می‌رسد که این خودرو تا قبل از پایان سال 2024 وارد بازار شود. زیکر 009 در حال حاضر با قیمت 500 هزار یوان به فروش می‌­رسد، اما انتظار داریم که میکس با قیمتی به مراتب کمتر عرضه شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران