• 2024 سيتروئن بازالت

مخصوص بازار کشورهای در حال توسعه

معرفی سیتروئن بازالت

12 فروردین 1403 18:05

شرکت سیتروئن از مدت‌ها پیش، دو مدل C3 کراس و C3 ایرکراس را در کشورهای هند و برزیل عرضه می‌­کند. این مدل‌ها به مقاصد دیگر هم ارسال می­‌شوند اما تاکنون در اروپا به فروش نرسیده‌­اند.

اکنون خودروساز فرانسوی از سومین محصول خود برای این دو بازار نوظهور، رونمایی کرده است. این محصول که با نام سیتروئن بازالت (Basalt) معرفی شده، به مراتب از دو مدل دیگر زیباتر است.

بازالت، سنگی متراکم و سخت است که در رنگ‌های گوناگون در طبیعت مشاهده می‌شود. این سنگ بعد از گرانیت، فراوان‌ترین سنگ آذرین است. معلوم نیست که سیتروئن به چه علت، نام این سنگ را برای محصول جدید خود انتخاب کرده است.

2024 سیتروئن بازالت

طراحی سیتروئن بازالت

فرم بدنه این خودرو به خصوص در بخش انتهایی، چیزی نیست که به طور معمول از خودروهای مختص بازار کشورهای درحال توسعه انتظار داریم.

سیتروئن بازالت نه تنها در نمای جلو تاحد زیادی به C3 ایرکراس شباهت دارد، بلکه براساس پلتفرم مشترک با این مدل طراحی شده، بنابراین طول این دو مدل یکسان و برابر با 4.3 متر است.

مشخصات فنی سیتروئن بازالت

در حال حاضر اطلاعات بسیار جزئی درباره سیتروئن بازالت در اختیار داریم. مثلا اعلام شده که این خودرو در هند، همراه با پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری توربوشارژ با 110 اسب­‌بخار قدرت و گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک عرضه خواهد شد. اما در برزیل، پیشرانه مشترک با محصولات فیات با 130 اسب­‌بخار قدرت و گیربکس CVT برای آن نصب خواهد شد. البته این مسئله چندان عجیب نیست، مخصوصا وقتی که شباهت‌های واضح سیتروئن بازالت و فیات فست­‌بک را مشاهده کنید.

صرف نظر از پیشرانه، سیتروئن بازالت فقط در نسخه محرک-جلو تولید خواهد شد.

2024 سیتروئن بازالت

برنامه عرضه سیتروئن بازالت

انتظار داریم که سیتروئن بازالت در تابستان 2024 رونمایی شود. تولید این خودرو در هند از سه ماهه سوم و در برزیل از سه ماهه چهارم 2024 آغاز خواهد شد. ظاهرا هندی‌ها قصد دارند نسخه برقی این خودرو را نیز با مشخصات فنی مشابه با سیتروئن eC3 تولید کنند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران