• دانگ فنگ آئولوس L7
  • دانگ فنگ آئولوس L7
  • دانگ فنگ آئولوس L7
  • دانگ فنگ آئولوس L7
  • دانگ فنگ آئولوس L7

نسخه پلاگین هیبرید از هائوهان

معرفی آئولوس L7

15 فروردین 1403 11:42

آئولوس، زیربرند دانگ‌ فنگ است و در تاریخ ۳۰ مارس اولین شاسی‌بلند پلاگین هیبرید خود را با نام L7 معرفی کرد. نام این خودرو مشابه لی اتو L7 و جیلی گلکسی L7 است و نباید با آن‌ها اشتباه گرفته شود.

البته قبلا در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این خودرو با نام Haohan پلاگین هیبرید شناخته شده بود. این خودرو قرار است در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش درآید. این نمایشگاه در تاریخ ۲۵ آوریل افتتاح می‌شود.

دانگ‌ فنگ آئولوس قصد دارد تا سه سال آینده ۳۰ مدل خودرو مسافری انرژی جدید و ۱۴ مدل خودرو انرژی جدید تجاری را ارائه دهد، تا به هدف تمام الکتریکی خود برسد.

دانگ فنگ آئولوس L7

طراحی آئولوس L7

این خودرو در کلاس شاسی‌بلند کامپکت قرار دارد و ابعاد آن به 4685/1905/1625 با فاصله محوری 2775 میلی‌متر می‌رسد. وزن خودرو ۱۸۰۰ کیلوگرم بوده و با تایرهای اختیاری 235/55R19 105V ارائه می‌شود.

عناصر قابل توجه طراحی عبارتند از سقف با طراحی معلق، دستگیره‌های مخفی در، چراغ‌های باریک جلویی، نمای جلو بسته، خروجی‌های مخفی اگزوز و ... .

طراحی و ترکیب‌بندی داخلی L7 هنوز تایید نشده است. فضای داخلی آن رنگ نارنجی دارد و دکمه‌های فیزیکی کمی دیده می‌شود.

دانگ فنگ آئولوس L7

مشخصات فنی آئولوس L7

نیروی موردنیاز آئولوس L7 از سیستم پلاگین‌هیبرید Mach دانگ‌ فنگ تامین می‌شود. این سیستم از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با خروجی ۱۱۳ کیلووات و یک موتور الکتریکی DFMC15TE3 تشکیل شده است. قدرت تولیدی این مجموعه برابر ۲۶۵ کیلووات بوده و گشتاور آن ۶۱۵ نیوتن‌متر است. مصرف سوخت این شاسی‌بلند به ۰.۵۶ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد.

یک باتری ۳۰.۳۲ کیلووات ساعتی برای آن در نظر گرفته شده است، که توسط CALB (شرکت باتری لیتیوم هوانوردی چین) تامین می‌شود. برد ترکیبی خودرو برابر ۱۵۰۰ کیلومتر بوده و برد تمام الکتریکی آن به ۲۰۵ کیلومتر می‌رسد. باتری از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند و در مدت ۲۶ دقیقه از شارژ ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد. با ۵ دقیقه شارژ نیز می‌تواند برد ۳۰۰ کیلومتری را ارائه دهد‌.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران