• پيکاپ برقي بي‌ واي‌ دي شارک
  • پيکاپ برقي بي‌ واي‌ دي
  • معرفي پيکاپ برقي بي‌واي‌دي
  • معرفي پيکاپ برقي بي‌واي‌دي
  • معرفي پيکاپ برقي بي‌واي‌دي
  • پيکاپ برقي بي‌واي‌دي

اولین پیکاپ تمام برقی شرکت

معرفی بی‌ وای‌ دی شارک

19 اردیبهشت 1403 15:53

شرکت خودروسازی چینی BYD قصد دارد در روز ۱۴ می،  محصول جدید خود را در مکزیک ارائه دهد. این محصول، یک پیکاپ تراک تمام الکتریکی با نام شارک (کوسه) است.

این محصول اولین پیکاپ الکتریکی بی‌وای‌دی محسوب می‌شود، که بر اساس پلتفرم DMO توسعه یافته است. این پلتفرم در واقع پلتفرم آفرودی سوپر هیبرید بی‌ وای‌ دی است.

ابتدا گزارش شده بود که این پیکاپ قرار است در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شود؛ اما اکنون مشخص شده که بی‌ وای‌ دی قصد دارد آن را در سطح جهانی معرفی کند.

پیکاپ برقی بی‌ وای‌ دی شارک

مشخصات ظاهری بی‌ وای‌ دی شارک

نمای جلویی بی‌ وای‌ دی شارک، بزرگ و مربعی است و یک لوگوی بزرگ BYD دارد. در این بخش چراغ‌ها مستطیلی و با LED طراحی شده‌اند. قسمت پایینی سپر جلو نیز نقره‌ای بوده و ظاهر آن‌ را سرسخت‌تر کرده است. رینگ‌ها دو رنگ بوده و تایرها مسطح هستند. ارتفاع زیاد از سطح زمین نیز قابلیت آفرود آن‌ را بیش‌تر کرده است.

در بخش عقب شارک، یک LED نواری پیوسته و سرتاسری را مشاهده می‌کنیم، که چراغ‌های عقب مستطیلی عمودی را به یکدیگر متصل کرده‌اند. پله‌های جانبی، روف راک و رول‌بار از سایر ویژگی‌های ظاهری شارک است.

پیکاپ برقی بی‌ وای‌ دی شارک

مشخصات کابین بی‌ وای‌ دی شارک

داخل کابین بی‌ وای‌ دی شارک، نمایشگر مرکزی بزرگ و صفحه کیلومتر دیجیتال دیده می‌شود. فرمان چهار شاخه و متفاوتی نیز نصب شده است. تریم مشکی در کابین دیده می‌شود و با جزئیات نارنجی رنگ همراه شده است، تا اسپرت‌تر به نظر برسد. پشت اهرم تعویض دنده، تعدادی دکمه فیزیکی دیده می‌شود تا زمختی شارک را نشان دهد.

مشخصات فنی بی‌ وای‌ دی شارک

انتظار می‌رود تا بی‌ وای‌ دی شارک در هر دو نسخه هیبرید و تمام برقی در دسترس باشد. پلتفرم DMO قابلیت آفرود و پیشرانه الکتریکی دارد و از پیشرانه‌های مختلفی مانند ۱.۵ و یا ۲ لیتری توربوشارژ نیز پشتیبانی می‌کند.

بی وای دی شارک ویژگی‌هایی مانند منبع تغذیه خارجی ۶ کیلوواتی و شارژ کردن وسیله نقلیه دیگر را دارد و احتمالا از سیستم تعلیق هیدرولیکی فعال بهره‌مند است.

پیکاپ برقی بی‌ وای‌ دی شارک

یکی از ویژگی‌های این پلتفرم، سیستم چهار چرخ محرک برقی است که باعث می‌شود گشتاور به طور هوشمند و سریع بین محورها جا به جا شود. این ویژگی باعث می‌شود تا پیکاپ بتواند سریعا به تغییر شرایط پاسخ دهد. قفل مرکزی الکتریکی انتقال گشتاو را تسهیل کرده و تا ۳۰ برابر سریع‌تر از نوع مکانیکی است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران