• 2024 اپل فرانترا

تجدید نام قدیمی با هویت جدید

معرفی اپل فرانترا

23 فروردین 1403 10:27

شرکت اپل تصاویری از نسل جدید فرانترا را منتشر کرده است. با شنیدن نام فرانترا، احتمالا یک شاسی‌بلند آفرودر با طراحی جعبه­‌ای را به یاد می­‌آورید. نسل قبلی فرانترا درواقع ایسوزو MU با نشان اپل بود که در دو نسل در فاصله 1991 تا 1998 و بعد تا سال 2004 توسط اپل عرضه می­‌شد، اما نسل جدید این خودرو، یک کراس­‌اور شهری است که براساس ساختار مشترک با نسل جدید سیتروئن C3 ایرکراس شکل گرفته است. این خودرو به جای کراس‌لند، در جایگاه بین موکا و گرندلند قرار می­‌گیرد.

طراحی اپل فرانترا

اپل فرانترا با چراغ‌های LED جلو و جلوپنجره به فرم مستطیل، به سایر محصولات جدید این برند همچون موکا شباهت دارد. عرض کم ستون C و فرم دوبخشی چراغ‌های عقب نیز جالب توجه به نظر می‌­رسد. بدنه نمونه حاضر در تصاویر رسمی با ترکیب نارنجی و مشکی براق تزئین شده است.

2024 اپل فرانترا

کابین و امکانات اپل فرانترا

در کابین اپل فرانترا با طرحی ساده اما متشکل از خطوط زاویه­‌دار مواجه هستیم، که دو نمایشگر 10 اینچی، فرمان سه پره، روکش پارچه­‌ای صندلی‌ها، شارژر بی‌سیم و دو درگاه USB برای هریک از ردیف‌های جلو و عقب را به همراه دارد.

گنجایش 460 لیتری فضای بار هم پس از تا کردن صندلی‌ها با نسبت 60:40، به 1.600 لیتر افزایش می­‌یابد. البته با سفارش ریل سقفی، می‌­توان بخشی از بار را به سقف خودرو انتقال داد.

2024 اپل فرانترا

مشخصات فنی اپل فرانترا

اپل فرانترا همچون بسیاری از محصولات جدید گروه استلانتیس، براساس ساختار Smart Car شکل می­‌گیرد، که نسخه تغییریافته از پلتفرم CMP (eCMP برای مدلهای برقی) است.

اپل ضمن خودداری از اعلام مشخصات فنی فرانترا، تایید نموده که این خودرو در دو نسخه برقی و هیبرید-خفیف 48 ولتی تولید خواهد شد. البته حدس مشخصات این خودرو کار چندان سختی نیست. به نظر می‌­رسد که همچون برخی محصولات دیگر این گروه، مدل پایه اپل فرانترا به پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ و سامانه هیبرید-خفیف مجهز گردد، درحالی‌که در نسخه برقی، یک پیشرانه در محور جلو نصب خواهد شد.

انتظار داریم که در زمان نزدیک به آغاز عرضه اپل فرانترا یعنی تابستان 2024، اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران
ناشناس 1403/1/24
صد حیف که عمر ما کوتاه است وبا کارمندی نمیتوانیم کوچکترین استفاده ایی از این تکنولوژیها داشته باشیم..کارمند بانکم با ۲۴سال سابقه حقوق ۱۷ملیون.
پاسخ
0
0
0