• نخستين تصاوير از نتا S استيشن
  • نخستين تصاوير از نتا S استيشن
  • نخستين تصاوير از نتا S استيشن
  • نخستين تصاوير از نتا S استيشن

در دو نسخه تمام برقی و هیبرید

نتا S استیشن آماده ورود به بازار

11 تیر 1403 12:03

عکس‌های جاسوسی نتا S استیشن واگن در چین منتشر شده و اکنون این خودرو به طور کامل لو رفته است. این خودرو NEV در ماه آگوست و با قیمت پایه 20,600 دلار عرضه و در ماه سپتامبر تحویل داده خواهد شد.

شرکت Hozon Auto، ابتدا نتا را به عنوان برند اصلی NEV در سال 2018 معرفی و راه اندازی کرد. اکنون این برند در حال پیشرفت است و مدل‌های بیش‌تر و گران‌تری را به بازار می‌فرستد. محصولات این برند عبارتند از Aya , X , S , GT و L. نتا S استیشن جدیدترین محصول این برند است.

طراحی نتا S استیشن واگن

ابعاد این محصول به 4980/1980/1480 میلی‌متر با فاصله محوری 2980 میلی‌متر می‌رسد. بنابراین فقط 30 میلی‌متر بلندتر از نسخه سدان است.

نتا S استیشن به نسخه Hunting Edition معروف است. بدنه آن از همان زبان طراحی نتا S سدان بهره‌مند است. بخش جلویی آن چراغ‌های نازک LED دارد که مشابه سبیل‌های گربه است. چراغ‌های جلو در سپر تعبیه شده و ورودی هوا ذوزنقه‌ای شکل است. در بالای خودرو، یک سنسور لیدار قرار گرفته که برای اولین بار روی نتا S نصب شده است.

برای نسخه استیشن واگن، رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای Giti درنظر گرفته شده است. البته خریداران می‌توانند به طور اختیاری، رینگ‌های 20 اینچی و تایرهای میشلن را نیز انتخاب کنند. همانند نسخه سدان، در نسخه استیشن نیز دستگیره‌های جمع‌شونده تعبیه شده است، که ضریب درگ را کاهش می‌دهند. در واقع این مدل شباهت‌های زیادی با نسخه سدان دارد و تغییرات اصلی از ستون C به بعد نمایان می‌شوند.

یک اسپویلر سقفی بزرگ، برف‌پاک‌کن عقب و سپر جدید منحصر به فرد اضافه شده است.

کابین و امکانات نتا S استیشن واگن

داخل کابین نیز آشنا به نظر می‌رسد و همه چیز با نوع سدان یکسان است. همان نمایشگر اصلی 17.6 اینچی، نمایشگر 12.3 اینچی سرنشین جلو و کلاستر 13.3 اینچی تعبیه شده است. هدآپ دیسپلی نیز در نظر گرفته شده است. یک فرمان دی‌شکل و شیفترهای پشت فرمان در این کابین دیده می‌شود. تنها تفاوت این است که طراحی کنسول میانی تغییر یافته و دیگر پلاستیک براق ندارد. کیفیت مواد کابین نیز بهبود یافته است.

مشخصات فنی نتا S استیشن واگن

نتا S استیشن واگن بر اساس پلتفرم  Shanhai 2.0 ساخته شده است. برای نتا S استیشن‌واگن تمام الکتریکی، دو نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است؛  اولین نسخه، یک موتور الکتریکی تک در محور عقب بوده که 268 اسب‌بخار قدرت دارد. نسخه دو دیفرانسیل آن نیز در دسترس است، که در مجموع 496 اسب‌بخار قدرت دارد.

نسخه EREV یک موتور برقی تکی در محور عقب دارد که 268 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه همچنین با یک موتور احتراقی 1.5 لیتری با خروجی 95 اسب‌بخار همراه است. درواقع موتور بنزینی نقش ژنراتور را دارد.

برای این محصول دو بسته باتری ارائه می‌شود؛ باتری 31.7 و یا 43.9 کیلووات ساعتی. برد حرکتی نسخه EREV در حالت تمام برقی به 185 کیلومتر می‌رسد.

قیمت نتا S استیشن واگن

برترین تریم این مدل، Hunting Edition است که حدود 34,400 دلار قیمت دارد. تحویل این خودروها نیز از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. این محصول در بازار چین عرضه می‌شود؛ اما نتا قصد صادرات آن را نیز دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران