• فانگ چنگ سوپر 9
  • فانگ چنگ سوپر 9
  • فانگ چنگ سوپر 9
  • فانگ چنگ سوپر 9
  • فانگ چنگ سوپر 9

اسپیدستر جذاب بی‌وای‌دی

معرفی فانگ چنگ سوپر 9

1 اردیبهشت 1403 16:19

شرکت Fang Cheng Bao، یک زیربرند سطح بالا از بی‌وای‌دی است که بر ساخت شاسی‌بلندهای برقی تمرکز دارد. یکی از محصولات موجود آن در بازار، بائو 5 (لئوپارد 5) است.

طی کنفرانس بهاره این شرکت، سه محصول الکتریکی جدید معرفی شدند؛ سوپر ۳ (بائو ۳)، بائو ۸ و کانسپت سوپر ۹ که یک اسپیدستر است. دو مدل اول را قبلا دیده بودیم.

سوپر ۹، توسط Wolfgang Eggert، رئیس بخش طراحی بی‌وای‌دی، طراحی  شده است. وی طراح اسبق شرکت‌های لامبورگینی و آئودی بوده است.

کانسپت فانگ‌ چنگ بائو سوپر ۹، یک اسپیدستر دونفره با ظاهر خوب است که درهای سبک قیچی دارد. به نظر می‌رسد که این محصول تماما برقی بوده و با باتری کار می‌کند؛ برعکس بائو ۵ که پلاگین‌هیبرید است. نام نسخه تولیدی کانسپت، بائو ۹ خواهد بود.

چراغ‌های عقب سوپر ۹، دوبل و کمی یادآور لوگو فانگ‌ چنگ بائو هستند. یک عنصری مشابه پل روی عقب خودرو تعبیه شده که در واقع اسپویلر است. در نمای جانبی خودرو، عدد ۳۰ دیده می‌شود که به ۳۰ سالگی کمپانی بی‌وای‌دی‌ اشاره دارد.

همان‌طور که اشاره شد، این خودرو یک کابین دونفره دارد و صندلی‌ها یکپارچه و از جنس فیبرکربن هستند. فرمان مسابقه‌ای آن شبیه به فضاپیما بوده و نوع دکمه‌های کابین و فرمان، یادآور سوپراسپرت‌های قدیمی است.

فانگ‌ چنگ‌ بائو، سومین و آخرین برند زیرمجموعه بی‌وای‌دی بوده که از تابستان گذشته کار خود را آغاز کرد. این برند در سطح پایین‌تر از برند یانگ‌ وانگ و بالاتر از دنزا جای می‌گیرد.

بی‌وای‌دی، تعداد ۷۰ نمایندگی فانگ‌ چنگ بائو را در سال ۲۰۲۳ در چین احداث کرده است و قصد دارد این تعداد را در سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ برساند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران