برند زیرمجموعه گروه سایک یعنی رووی، قصد دارد رووی D5X PHEV را در نمایشگاه پکن پیش فروش کند. این خودرو به عنوان نخستین کراساور برند رووی با سامانه هیبرید DMH، احتمالا در آینده به صورت برقی و همچنین در برخی کشورها با برند ام جی هم عرضه خواهد شد.
طراحی رووی D5X PHEV
رووی D5X PHEV تحت تاثیر زبان طراحی جدید این برند به نام pure and elegant شکل گرفته است. سازنده هم به شباهت نمای جلوی این خودرو به عناصر معماری سنتی چین اشاره میکند.
ابعاد بدنه رووی D5X PHEV در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.7، 1.89، 1.664 و 2.765 متر اعلام شده است. بدنه این خودرو بر رینگهای 19 اینچی (20 اینچی سفارشی) استوار میشود.
کابین و امکانات رووی D5X PHEV
در فضای کابین رووی D5X PHEV با طرحی نسبتا ساده مواجه هستیم، که صفحه نمایش سرتاسری 24.6 اینچی متشکل از دو نمایشگر را به همراه دارد. رووی از کابین این خودرو با عنوان کاکپیت هوشمند Yunsu یاد کرده است، که سامانه هوش مصنوعی Banma با قابلیت اتصال مسیریاب به تلفن همراه را ارائه میکند.
خریدار میتواند کابین رووی D5X PHEV را به رنگ کرم یا مشکی سفارش دهد.
مشخصات فنی رووی D5X PHEV
قوای حرکتی رووی D5X PHEV از سامانه هیبرید DMH شامل پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 148 اسببخار قدرت و یک پیشرانه برقی تشکیل شده است. خریدار میتواند موتور برقی 145 کیلووات و باتری 11.1 کیلووات ساعت یا پیشرانه 153 کیلووات و باتری 21.4 کیلووات ساعت را انتخاب کند.
بنابر اعلام سازنده، رووی D5X PHEV به همراه باتری 21.4 کیلووات ساعت میتواند 135 کیلومتر را به صورت برقی و 1.300 کیلومتر را به صورت هیبرید طی کند. شتاب صفر تا صد این مدل 6.9 ثانیه و مصرف سوخت متوسط آن در حالت هیبرید، 1.27 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carnewschina.com