• لينک اند کو زيرو
  • لينک اند کو زيرو
  • لينک اند کو زيرو
  • لينک اند کو زيرو
  • لينک اند کو Z10

با سامانه چهار چرخ محرک

معرفی لینک اند کو Z10

20 شهریور 1403 08:30

پس از معرفی اولیه در ماه ژوئن و انتشار اطلاعات تکمیلی در اواسط آگوست، لینک اند کو Z10 اکنون به صورت رسمی معرفی شده است.

نامگذاری محصولات لینک اند کو تاکنون با اعداد انجام شده است، اما اکنون نهمین محصول و البته اولین مدل کاملا برقی این برند با نام Z10 و با تلفظ صحیح زد وان زیرو، برای ورود به بازار آماده می­‌شود.

طراحی لینک اند کو Z10

لینک اند کو Z10 که قبلا با نام زیرو (Zero) شناخته می­‌شد، همچون سایر محصولات جدید برند لینک اند کو به کانسپت Next Day شباهت دارد که دو سال پیش رونمایی شد. البته که شباهت با لوتوس امیا هم قابل تشخیص است. درهای بدون قاب، دستگیره‌های مخفی‌شونده، باله لبه صندوق و نورپردازی متغیر چراغ‌های عقب، از مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری این سدان به شمار می­‌آید.

لینک اند کو Z10 براساس پلتفرم SEA گروه جیلی شکل گرفته است که مقاومت پیچشی 45 هزار نیوتن بر درجه را ارائه می‌­کند. ابعاد بدنه لینک اند کو Z10 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 5.028، 1.966، 1.468 و 3.005 متر اعلام شده است. فرم خمیده سقف و مواردی شامل جلوپنجره با منافذ فعال و باله عقب، ضریب درگ 0.198 را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

کابین و امکانات لینک اند کو Z10

در فضای کابین لینک اند کو Z10 با طرحی ساده مواجه هستیم، که مواردی شامل نمایشگر لمسی 15.4 اینچ، صفحه نشان­‌دهنده باریک پشت فرمان و نمایشگر مجازی روی شیشه را به همراه دارد.

این خودرو به صورت استاندارد به گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دوربین 360، ترمز خودکار و دستیار حفظ حرکت بین خطوط مجهز شده است.

در تیپ‌های میانی، حسگر لیدار هم اضافه می‌شود. اما در تریم پرچمدار، موارد بیشتری شامل باله فعال عقب، گرمکن و سردکن ردیف عقب، ماساژور تمام صندلی‌ها، روکش چرم و جیر، زیرآرنجی صندلی عقب با پنل لمسی و دستیار پارک پیشرفته هم به امکانات قبلی اضافه خواهد شد.

محفظه بار لینک اند کو Z10 هم 616 لیتر گنجایش دارد، که البته در تریم چهار چرخ محرک به 520 لیتر کاهش می‌یابد.

مشخصات فنی لینک اند کو Z10

این سدان برقی در تیپ‌های پایه و میانی براساس ساختار 400 ولتی و در تیپ‌های بالاتر براساس ساختار 800 ولتی پلتفرم ماژولار SEA شکل گرفته، که قبلا در زیکر 001 و برخی محصولات دیگر گروه جیلی مورد استفاده قرار گرفته است. سیستم تعلیق این مدل از نوع بادی خواهد بود، تا فاصله کف اتاق از سطح زمین را در بازه 129 تا 143 میلی‌متر قرار دهد.

از میان 5 تیپ لینک اند کو Z10، فقط بالاترین مدل به سامانه چهار چرخ محرک مجهز می‌شود. تیپ پایه لینک اند کو Z10 با یک موتور با 272 اسب­‌بخار قدرت و 343 نیوتن‌متر گشتاور به مجموعه باتری 71 کیلووات ساعت مجهز شده است و می‌تواند 602 کیلومتر مسافت را طی کند. در دو تریم میانی، همین پیشرانه با مجموعه باتری 95 کیلووات ساعت همراه می­‌شود، تا برد حرکتی به 766 کیلومتر افزایش یابد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل‌ها به ترتیب 6.8 ثانیه و 210 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

اما یک مرحله بالاتر، مدل مجهز به پیشرانه421 اسب­‌بخار قرار دارد، که به کمک باتری 95 کیلووات ساعت، می‌­تواند به برد حرکتی 806 کیلومتر دست پیدا کند. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب 5.9 ثانیه و 240 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

در تریم پرچمدار لینک اند کو Z10 هم علاوه بر موتور 310 کیلووات، یک موتور 270 کیلووات (362 اسب­بخار هم به محور جلو اضافه می‌شود تا مجموع خروجی به 789 اسب‌بخار قدرت و 810 نیوتن‌متر گشتاور و برد حرکتی به 702 کیلومتر برسد. شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت این مدل به ترتیب 3.5 ثانیه و 250 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

قیمت لینک اند کو Z10

قیمت تیپ پایه لینک اند کو Z10، به 202,800 یوان (28,600 دلار) می‌رسد و قیمت دو تیپ میانی با مجموعه باتری 95 کیلووات ساعت نیز 222,800 و 255,800 یوان (31,400 و 36 هزار دلار) تعیین شده است. این رقم برای تیپ پرچمدار به 299,800 یوان (42,300 دلار) می‌رسد.

انتظار داریم که لینک اند کو Z10 علاوه بر چین، در سایر کشورها نیز به فروش برسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران