• نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT
  • نسل جديد بنتلي کانتيننتال GT

مجهز به پیشرانه هیبریدی

معرفی بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025

6 تیر 1403 18:38

پیشرانه 12 سیلندر دیگر مرده است. زنده باد هیبریدی هشت سیلندر. بنتلی در روز سه‌شنبه از کانتیننتال GT و GTC اسپید فیس‌لیفت شده رونمایی کرد که دارای یک پیشرانه هیبریدی هشت سیلندر جدید با قدرت 779 اسب‌بخار و 1000 نیوتن متر گشتاور است. این قدرتمندترین بنتلی تا به امروز است و مانند نسل‌های قبل خود، کانتیننتال GT اسپید حداکثر سرعتی معادل 335 کیلومتر برساعت دارد.

مشخصات فنی بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025

سیستم هیبریدی بنتلی شبیه به دیگر پلاگین‌های گروه فولکس‌واگن، مانند پورشه پانامرا، کاین توربو و لامبورگینی اوروس SE جدید است. یک باتری 25.9 کیلووات ساعتی در عقب خودرو نصب شده است، که موتوری الکتریکی را تغذیه می‌کند، که بین یک پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری با دو توربو و یک گیربکس دوکلاچه هشت سرعته قرار گرفته است.

موتور الکتریکی به‌تنهایی قادر به تولید 187.4 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور است. البته، این موتور می‌تواند تا سرعت 140 کیلومتر برساعت به‌طور مستقل از موتور بنزینی سرعت بگیرد و در چرخه تست WLTP اروپا، برد آن 80 کیلومتر است.

پیشرانه هشت سیلندر نیز در کانتیننتال GT همان به‌روزرسانی‌ها را دارد، که در جاهای دیگر نیز دیده می‌شود، از جمله توربوشارژرهای تک‌اسکرول جدید و سیستم تزریق سوخت با فشار بالا. این پیشرانه به‌تنهایی 592 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. دلیل این‌که مجموع گشتاور سیستم کانتیننتال GT اسپید کمتر از مجموع گشتاور موتور بنزینی و موتور الکتریکی است، این است که هر کدام در نقاط مختلفی از دور موتور به اوج گشتاور خود می‌رسند.

به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری بیشتر شامل دمپرهای دوقلوی جدید که امکان تنظیمات شخصی برای فشردگی و باز شدن را فراهم می‌کنند و فنرهای گازی دو محفظه‌ای هستند. بنتلی همچنین به توزیع وزن متمایل به عقب برای اولین بار در تاریخ کانتیننتال GT اشاره می‌کند که نصب باتری در عقب خودرو به نسبت 49 به 51 را سبب شده است.

نسخه اسپید همچنین به‌صورت استاندارد با فرمان‌پذیری چهار چرخ و میله‌های ضد لغزش فعال عرضه می‌شود. به گفته بنتلی، در نتیجه این ویژگی‌ها خودرویی راحت‌تر و با قابلیت هندلینگ بهتر است.

اگر یک خودروی کانورتیبل می‌خواهید، کانتیننتال GTC اسپید هم وجود دارد، اگرچه حداکثر سرعت آن به 285 کیلومتر برساعت محدود شده است. با این حال، شتاب آن تنها یک دهم ثانیه از نسخه کوپه کمتر بوده و زمان 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را به جای 3.1 ثانیه در 3.2 ثانیه طی می‌کند.

طراحی بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025

بنتلی همچنین طراحی کانتیننتال GT را کمی تغییر داده است و در حالی که ظاهری آشنا دارد، جلوی آن دارای چراغ‌های تکی جدیدی است که از مدل‌های ساخته‌شده قبل مانند بکلار و بتور الهام گرفته شده است. طرح دو چراغ جلو از زمان معرفی این خودرو در سال 2003 به امضای کانتیننتال GT تبدیل شده است. اما در واقع، این اولین بنتلی تولیدی با چراغ‌های جلو تکی از سال 1959 است. در عقب نیز چراغ‌های جدید و با جزئیات پیچیده‌تر وجود دارد. در داخل کابین، قطعاً کانتیننتال GT خودمان است، لوکس و خیره‌کننده.

برنامه عرضه بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025

بنتلی می‌گوید تولید و تحویل هر دو مدل GT و GTC اسپید در کارخانه Crewe در سه‌ماهه سوم 2024 آغاز خواهد شد. در حالی که موتور 12 سیلندر دیگر در دسترس نخواهد بود، شکی نیست که این سیستم هیبریدی جدید عملکردی مانند قطار باری که اسپید به آن معروف است را ارائه خواهد داد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران