• معرفي دوچرخه‌هاي برقي مک‌لارن
  • معرفي دوچرخه‌هاي برقي مک‌لارن
  • معرفي دوچرخه‌هاي برقي مک‌لارن
  • معرفي دوچرخه‌هاي برقي مک‌لارن

با گشتاوری بیشتر از KTM سوپردوک 1390!

معرفی دوچرخه‌های برقی مک‌ لارن

7 خرداد 1403 13:00

با شنیدن نام مک‌ لارن، معمولا خودروهای مسابقه‌­ای با ترکیب رنگی آبی و نارنجی و البته مدل‌های سوپراسپرت همچون مک‌ لارن F1 را به یاد می‌­آوریم. اما از حالا به بعد، احتمالا اسامی دوچرخه‌­های برقی ساخت این برند را هم به ذهن می­‌سپارید، چرا که مک‌ لارن از چهار دوچرخه برقی رونمایی کرده است.

بد نیست بدانید که این چهار مدل با اسامی اکستریم 600W، اکستریم 250W، اسپرت 600W و اسپرت 250W، توسط همان گروهی طراحی شده است که مسئولیت طراحی خودروهای سوپراسپرت این برند را نیز برعهده دارد.

سری اسپرت از دوچرخه‌های برقی ساخت مک لارن، به سیستم انتقال قدرت 12 سرعته SRAM GX ایگل مجهز شده‌ و برای پیمودن مسیرهای بیراهه مناسب است. اما سری اکستریم با سیستم انتقال قدرت 12 سرعته SRAM XX ایگل، توانایی بسیار بیشتری در بیراهه‌نوردی دارد.

دوچرخه‌های برقی مک‌ لارن

نمایشگرهای رنگی LDC که در این دوچرخه‌های برقی نصب شده، به نمونه­‌های موجود در خودروها شبیه است و اطلاعات ضروری همچون سرعت، شارژ باتری و برد حرکتی را نمایش می­‌دهد.

بنابر قانون، دوچرخه برقی با حداکثر سرعت بیشتر از 32 کیلومتر برساعت، مجاز به حرکت در خیابان‌ها نیستند. بنابراین تجهیز آن‌ها به انتقال قدرت نیرومند، در هنگام تولید گشتاور مفید و کاربردی خواهد بود. در واقع حداکثر گشتاور مک لارن اکستریم 600W و اسپرت 600W به 160 نیوتن‌متر می­‌رسد که از KTM سوپردوک 1390 بیشتر است.

برای کنترل این میزان گشتاور، 5 حالت مختلف Off (بدون دخالت پیشرانه)، Eco یا اقتصادی (برای مصرف اقتصادی)، Trail (برقراری تعادل بین قدرت و مصرف)، اسپرت (قدرت بیشتر برای مواقع ضروری) و Race (با حداکثر خروجی پیشرانه) را می­‌توان از طریق نمایشگر انتخاب کرد.

دوچرخه‌های برقی مک‌ لارن

مک‌ لارن قصد دارد این چهار مدل را در تیراژ محدود تولید کند. مدل‌های اکستریم 600W و اسپرت 600W نیز فقط در ایالات متحده عرضه خواهند شد.

قیمت دوچرخه‌های برقی مک‌لارن از 7.950 دلار برای اسپرت 250W آغاز می­‌شود و تا 11.950 دلار برای اکستریم 600W افزایش می­‌یابد.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران