• موتورسيکلت بنلي TRK 552
  • موتورسيکلت بنلي TRK 552
  • موتورسيکلت بنلي TRK 552
  • موتورسيکلت بنلي TRK 552

آماده رقابت با بزرگان

معرفی بنلی TRK 552

8 خرداد 1403 15:46

بنلی، نامی آشنا در بازار موتورسیکلت ایران است و نمایندگی‌های فراوانی را در سراسر کشور دارد. بنلی درواقع یک برند چینی است، اما اصالت و ریشه ایتالیایی دارد.

این برند مدتی است که فروش نسخه پایه موتورسیکلت کلاس ادونچر خود را آغاز کرده است، که  TRK 502 نام دارد. این موتورسیکلت اولین بار در سال 2017 معرفی شد و ویژگی‌های آن جلوتر از زمان خود بود.

موتورهای ادونچر- تورینگ 400 تا 500 سی‌سی، در سال‌های اخیر توسعه یافته‌اند و محبوب هستند. موتورهایی مانند کی‌تی‌ام 390 ادونچر، رویال  Enfield Himalayan و CFMoto Ibex 450، تمرکز خود را بر آفرود گذاشته‌اند. اما محصولی مانند هوندا NX500 بر سفرهای طولانی مدت تمرکز دارد.

موتورسیکلت بنلی TRK 552

اکنون بنلی TRK بازطراحی و بازتولید شده و نام آن  TRK 552X است. این موتورسیکلت برای مدل سال 2024 معرفی شده است. از ظاهر و ویژگی‌های آن می‌توان متوجه شد که این محصول بهتر از قبل شده است.

چراغ‌های هالوژنی قبلی حذف شده و به جای آن‌ها، چراغ‌های دوپایه LED قرار گرفته است. نمای جلویی موتورسیکلت تیزتر و تهاجمی‌تر شده است. همچنین قطعات آیرودینامیکی عریض‌تر شده و باک سوخت بزرگ‌تر است.

صفحه کیلومتر دیجیتال-آنالوگ قبلی، با یک نمایشگر تمام رنگی TFT جایگزین شده است. این نمایشگر حتی ویژگی‌هایی مانند اتصال گوشی همراه هوشمند، و سیستم نظارت بر فشار باد تایر را دارد.

موتورسیکلت بنلی TRK 552

بنلی TRK 552X به عنوان سطح پایه یک موتور ادونچر-تورینگ، می‌تواند با سایر محصولات این کلاس به راحتی رقابت کند.

این پیشرانه دوقلو موازی، 550 سی‌سی حجم دارد و 60 اسب‌بخار قدرت و 55 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. بنلی همچنین میل‌لنگ 360 درجه قبلی را به مدل 279 درجه مشابه موجود در یاماها و سوزوکی تبدیل کرده است. به نظر می‌رسد که بنلی در بخش فنی، همه چیز را ساده نگه داشته است. زیرا این مدل، فقط ترمز ABS دوکاناله داشته و مواردی مانند حالت‌های رانندگی و ... را ندارد.

بنلی TRK سیستم تعلیق Marzocchi با طیف وسیعی از تنظیمات و رینگ‌های 17 تا 19 اینچی با تایرهای Metzeler Tourance دارد.

موتورسیکلت بنلی TRK 552

همانند سایر محصولات بنلی، نسخه جدید TRK نیز ابتدا در چین عرضه شد. اگر این عرضه موفقیت‌آمیز باشد، وارد سایر بازارها نیز خواهد شد.

رقابت در کلاس ادونچر در سطح جهانی بسیار دشوارتر شده است. واضح است که بنلی در مسیری متفاوت از مدل‌هایی مانند Royal Enfield و CFMoto حرکت می‌کند.

جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران