• معرفي سوبارو WRX tS
  • معرفي سوبارو WRX tS
  • معرفي سوبارو WRX tS

همچنان متفاوت با STI

معرفی سوبارو WRX tS

14 خرداد 1403 18:52

سوبارو با اعلام عدم تولید نسخه STI از نسل فعلی WRX، طرفداران را غمگین کرد. اما به نظر می‌­رسد که خودروساز ژاپنی قصد دارد به تولید نسخه اسپرت WRX با اسامی دیگر و البته قابلیت‌های متفاوت با STI ادامه دهد. پس از معرفی WRX TR در سال 2023، اکنون نوبت به سوبارو WRX tS رسیده است.

ویژگی‌های ظاهری و امکانات سوبارو WRX tS

تفاوت ظاهری میان سوبارو WRX tS و STI به راحتی قابل تشخیص نیست. رنگ آبی بدنه، نشان قرمز WRX روی جلوپنجره و حتی رنگ برنزی کالیپرهای ترمز در این مدل هم تکرار شده است. البته این امر چندان هم عجیب نیست، چراکه همچون نسخه TR، نسخه tS نیز توسط بخش STI از شرکت سوبارو مورد تغییر قرار گرفته است.

صفحه کلاستر 12.3 اینچی، نمایشگر لمسی 11.6 اینچی، صندلی‌های ریکارو با روکش جیر مصنوعی مشکی و جزئیات آبی به همراه نشان‌های WRX tS روی پشت سری­‌ها، از مهم‌ترین ویژگی‌های کابین سوبارو WRX tS به شمار می‌­آید.

این خودرو به فناوری ایمنی EyeSight مجهز شده است بنابراین مواردی شامل کروز کنترل تطبیق‌­پذیر، هشدار خروج از خط و غیره را به همراه دارد.

مشخصات فنی سوبارو WRX tS

تغییرات فنی این خودرو، کنترل الکترونیکی کمک‌­فنرها برای سواری اسپرت، حالت‌های رانندگی برگرفته از مدل GT شامل حالت اسپرت و ترمزهای نیرومند ساخت برمبو با کالیپرهای شش و دو پیستون در محور جلو و عقب و رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای Potenza S007 ساخت بریجستون را شامل می­‌شود.

برخلاف انتظار، مشخصات فنی بدون تغییر باقی مانده است، بنابراین پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ با 271 اسب‌­بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور همچنان در زیر کاپوت قرار دارد. خروجی پیشرانه از طریق گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می­‌شود.

برنامه عرضه سوبارو WRX tS

قیمت سوبارو WRX tS فعلا اعلام نشده است اما این خودرو به عنوان جانشین TR، از اوایل سال 2025 به فروش می­‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران