• فولکس واگن ID.7 GTX

آماده رقابت با تسلا مدل 3

معرفی فولکس واگن ID.7 GTX

17 خرداد 1403 20:21

با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی در آمریکای شمالی، به نظر می­‌رسد که فولکس واگن هم برای عرضه ID.7 در این بخش از جهان عجله‌­ای ندارد. اما به لطف استقبال نسبی مشتریان اروپایی از این سدان برقی به عنوان رقیب تسلا مدل 3، حالا نسخه GTX از ID.7 نیز معرفی شده است.

فولکس واگن ID.7 GTX را می­‌توان یک خودروی فست‌بک دانست. نسخه پایه، یک موتور برقی روی محور عقب با 282 اسب­‌بخار قدرت در اختیار دارد، اما به لطف اضافه شدن یک پیشرانه دیگر به محور جلو، GTX اکنون 335 اسب‌بخار قدرت را به هر دو محور انتقال می­‌دهد.

فولکس واگن ID.7 GTX

البته این عدد در مقایسه با کانسپت ID.X پرفورمنس که سال گذشته معرفی شد و 550 اسب­‌بخار قدرت داشت، به مراتب کمتر است. به همین علت است که GTX نمی­‌تواند نمایشی در حد تسلا مدل 3 پرفورمنس داشته باشد، اما در مدت 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رسد که 0.5 ثانیه از مدل پایه سریع‌تر است.

مجموعه باتری 86 کیلووات ساعتی فولکس واگن ID.7 GTX از جریان سریع 200 کیلووات پشتیبانی می­‌کند، که از برخی رقبا کندتر ولی از جریان 175 کیلووات مربوط به سایر اعضای سری ID سریع‌تر است. ذخیره باتری این خودرو در مدت 30 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش می­‌یابد.

فولکس واگن ID.7 GTX

در بدنه فولکس واگن ID.7 GTX نمی­‌توان رد و نشانی از باله عقب بزرگ یا زیرسپری کانسپت ID.X پرفورمنس پیدا کرد، اما به کمک تغییراتی در جلوپنجره، رینگ‌های 20 اینچی (21 اینچی سفارشی)، لوگوی GTX در زیر آینه­‌های جانبی، تزئین سقف و ستون‌ها با رنگ مشکی و چراغ‌های LED ماتریسی IQ.Light، چهره این مدل متفاوت به نظر می‌­رسد.

در فضای کابین ID.7 GTX هم با صندلی‌های اسپرت با روکش ترکیبی پارچه و میکروفایبر ArtVelours Eco، دوخت قرمز روکش فرمان، نورپردازی با 30 رنگ، نمایشگر لمسی 15 اینچی و صفحه نمایش هداپ مواجه هستیم.

فولکس واگن ID.7 GTX

فولکس ID.7 GTX در دو نسخه سدان و استیشن واگن از تابستان امسال در اروپا به فروش می­‌رسد. احتمال دارد که این خودرو بدون نشان GTX در آمریکا هم عرضه شود. توجه داشته باشید که خودروساز آلمانی مدتی پیش اعلام نمود که قصد دارد لوگوی GTX را از مدل‌های اسپرت برقی حذف کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران