• کانسپت برقي Piech
  • کانسپت برقي Piech
  • کانسپت برقي Piech
  • کانسپت برقي Piech
  • کانسپت برقي Piech

بازگشت به بازار با سوپراسپرتی برقی

معرفی کانسپت برقی Piech

24 خرداد 1403 15:15

نام Piech برای دوست‌داران خودرو بسیار آشناست. اما برای عموم مردم شناخته شده نیست. این شرکت متعلق به آنتون پیک، پسر رئیس سابق شرکت فولکس‌ واگن، و فردیناند پیک، نوه فردیناند پورشه، است.

اکنون آنتون پیک، با معرفی کانسپت GT قصد دارد نام خود را در تاریخ خودروسازی ثبت کند. این کانسپت در حال حاضر فقط یک مدل است و تولید آن نیز قطعی نشده و برای تولید چالش‌های سختی را خواهد داشت.

آنتون پیک، قبلا در سال ۲۰۱۹ نیز برای ساخت یک خودروی اسپرت تلاش کرده بود و این دومین تلاش وی محسوب می‌شود.

این خودروی اسپرت کوپه، با هدف تولید بیش از ۱۰۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور ایجاد شده است. این قدرت فوق‌العاده، از طریق دو موتور الکتریکی (هرکدام ۵۰۳ اسب‌بخار) ارائه می‌شود. مجله Car ادعا می‌کند که حداکثر سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر برساعت است. شتاب صفر تا صد آن نیز ۲.۶ ثانیه تعیین شده و برد حرکتی آن ۵۰۲ کیلومتر است‌‌.

نکته جالب درباره این کانسپت، این است که گفته می‌شود از دو گیربکس بهره می‌برد؛ یعنی یک گیربکس به ازای هر موتور الکتریکی. این طراحی باعث افزایش هیجان و لذت رانندگی می‌شود. خود شخص آنتون پیک نیز به این موضوع اشاره کرده است.

ابعاد پیک GT به ۴۷۸۰/۲۰۰۰/۱۳۵۰ میلی‌متر می‌رسد. فاصله محوری نیز ۲۷۸۰ میلی‌متر است.

شرکت پیک قصد دارد تولید  GT را از سال ۲۰۲۸ و با تیراژ ۲۰۰۰ دستگاه آغاز کند. این شرکت امید دارد تولید را با همکاری شرکت کانادایی Multimatic انجام دهد؛ همان شرکتی که فورد GT را ساخت. پیک قصد دارد GT را با قیمت حدودی ۲۱۵ دلار عرضه کند.

البته این شرکت به پول زیادی نیاز دارد تا محصول خود را به مرحله تولید برساند. به همین خاطر، پیک به دنبال سرمایه‌گذاری در خاورمیانه است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران