گودزیلای جهش یافته

معرفی نیسان جی تی آر Built By Legends

10 تیر 1403 09:58

نیسان اسکای لاین GT-R در تمام نسل‌ها، به عنوان یک خودروی به یادماندنی شناخته می­‌شود، اما نسل R34 را می­‌توان گل سرسبد این سلسله به شمار آورد.

اکنون نمونه­‌ای از این خودرو توسط کمپانی Built By Legends مورد بازسازی، بروزرسانی و برخی تغییرات قرار گرفته است، تا نه تنها روزهای خوش گذشته را به یاد آورد بلکه برای خودروهای مدرن هم شاخ و شانه بکشد.

این شرکت ژاپنی قبلا پروژه­‌های مشابهی را برای نسل‌های R32 و R33 نیسان جی تی آر پیشنهاد کرده بود. به گفته مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت، یعنی آقای ماساهارو کوجی، این پروژه‌­ها با هدف نمایش قابلیت‌های بالقوه GT-R انجام می­‌شود.

با مرور مشخصات خودروی موردبحث در این مطلب، می­‌توان دریافت که اظهارات آقای کوجی چندان هم دور از واقعیت نیست. در سینه این خودرو یک پیشرانه MB7 ساخت شرکت MINES نصب شده است، که 650 اسب­‌بخار قدرت را از طریق گیربکس شش سرعته دستی ساخت Getrag به هر دو محور انتقال می­‌دهد. متخصصان شرکت Built By Legends پیش از نصب این پیشرانه در R34، محیط سازه‌­ای آن را توسط اسکنر 3 بعدی بررسی و اندازه‌گیری کرده است.

حالا که صحبت از ساختار خودرو به میان آمد، باید به این نکته هم اشاره کنیم که 400 نقطه جوش جدید در بخش‌های مختلف سازه اصلی نیسان اسکای لاین GT-R اتاق R34 ایجاد شده است، تا از استحکام بدنه این خودروی نسبتا قدیمی، اطمینان حاصل شود.

از دیگر تغییرات فنی این خودرو می­‌توان به نصب اجزای جدید برای سیستم تعلیق، ترمز AP Racing و قطعات فیبرکربنی بدنه به منظور کاهش وزن، اشاره کرد.

البته شرکت Built By Legends برای بازسازی خودروهای مشتریان نیز اعلام آمادگی کرده است. بنابر درخواست مشتری، هر خودرو می‌­تواند ترکیبی از قطعات مدرن و قدیمی را به همراه داشته باشد.

البته برای انجام پروسه بازسازی کامل و تقویت مشخصات فنی، باید 450 هزار دلار پرداخت شود. توجه داشته باشید که این مبلغ، هزینه خرید نیسان اسکای لاین GT-R اتاق R34 را شامل نمی­‌شود.

احتمالا از نظر برخی افراد، این مبالغ هنگفت برای یک خودروی نسبتا قدیمی چندان ارزنده نباشد، اما مطمئنا برای تعدادی از هواداران ثروتمند R34 وسوسه برانگیز خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران