• وولينگ استار لايت S
  • وولينگ استار لايت S
  • وولينگ استار لايت S
  • وولينگ استار لايت S
  • وولينگ استار لايت S
  • وولينگ استار لايت S

تبدیل سدان به کراس‌اور

معرفی وولینگ استارلایت S

12 تیر 1403 09:00

در اواخر سال گذشته میلادی، یک سدان 4.8 متری به نام وولینگ استارلایت از طرف اتحاد سایک-جنرال موتورز-وولینگ معرفی شد. این خودرو با قیمت 89 هزار یوان (12,200 دلار) در نسخه هیبرید و 110 هزار یوان (15,100 دلار) برای مدل برقی، یکی از ارزان‌ترین گزینه­‌ها در رده خود به شمار می‌­آید. البته که فروش ماهیانه 6 تا 10 هزار دستگاهی وولینگ استارلایت را نمی‌­توان چشمگیر دانست ولی به هرحال شرکت سازنده تصمیم گرفته است که یک کراس‌­اور نیز معرفی کند.

طراحی وولینگ استارلایت S

وولینگ استارلایت S علیرغم نام مشابه با مدل سدان، از نظر ظاهری کمی متفاوت است، چراکه در این خودرو از نوار نورانی بین چراغ‌های جلو، فرم یکپارچه چراغ‌های عقب و دستگیره‌­های مخفی‌شونده درها خبری نیست.

وولینگ استار لایت S

ابعاد بدنه وولینگ استارلایت S در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.745، 1.89، 1.68 و 2.8 متر اعلام شده، که به چری تیگو 8 نزدیک است. بدنه این خودرو بر رینگ‌های 18 اینچی استوار می­‌شود.

کابین و امکانات وولینگ استارلایت S

با وجود ابعاد نسبتا بزرگ بدنه، کابین وولینگ استارلایت S با دو ردیف صندلی فقط برای 5 سرنشین ظرفیت دارد.

در کابین این خودرو با طرحی ساده ولی مدرن مواجه هستیم که دو نمایشگر دیجیتال، شارژر بی‌سیم و فرمان دو پره مواجه هستیم. یکی از سه رنگ سفید، مشکی یا قهوه‌­ای را می‌­توان برای کابین وولینگ استارلایت S انتخاب کرد.

وولینگ استار لایت S

وولینگ استارلایت S براساس پلتفرم R مشترک با همتای سدان ساخته شده و سیستم تعلیق آن هم به صورت مک‌فرسون در جلو و چند-اتصالی در عقب طراحی شده است.

مشخصات فنی وولینگ استارلایت S

هر دو نسخه هیبرید و برقی وولینگ استارلایت S به یک موتور برقی با 204 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور روی محور جلو مجهز شده است. ظرفیت مجموعه باتری مدل برقی به 54.5 کیلووات ساعت می‌­رسد، درحالی‌که مدل هیبرید، مجموعه باتری 20.5 کیلووات ساعت و پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی با 106 اسب‌­بخار را نیز به همراه دارد. البته این پیشرانه به چرخ‌ها متصل نیست.

وزن خالص وولینگ استارلایت S در دو نسخه برقی و هیبرید تقریبا برابر و به ترتیب 1790 و 1780 کیلوگرم اعلام شده است.

وولینگ استار لایت S

برنامه عرضه وولینگ استارلایت S

سایر مشخصات و قیمت وولینگ استارلایت S در زمان نزدیک به شروع فروش یعنی حوالی ماه آگوست اعلام خواهد شد. انتظار داریم که این مدل هم با اختلاف قیمت ناچیز با همتای سدان، به یکی از ارزان‌ترین گزینه­‌های این رده تبدیل شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران