گروه استلانتیس خود را برای خداحافظی با پیشرانه 8 سیلندر همی آماده میکند. به نظر میرسید که جیپ رانگلر 392 فاینال ادیشن، آخرین خودروی مجهز به این پیشرانه نیرومند باشد، اما ظاهرا قصه همی هنوز به پایان نرسیده چرا که محصول جدید هنسی یعنی ماموت 400 نیز به این پیشرانه مجهز شده است.
هنسی قصد دارد فقط 250 دستگاه ماموت 400 را تولید کند. از قیمت این خودرو هیچگونه اطلاعی در دسترس نیست.
تغییرات ظاهری هنسی ماموت 400
ماموت 400 به عنوان یک پیکاپ تولید محدود، براساس رم 1500 لارامی شکل گرفته است. تزئینات بدنه این خودرو، میتواند یادآور دوج وایپر باشد. به همین علت است که رنگهای قابل سفارش برای این خودرو با اسامی قرمز Viper، زرد Viper و آبی GTS نامگذاری شدهاند.
البته تغییرات ظاهری این خودرو فقط به رنگآمیزی بدنه محدود نشده، چرا که طراحی سپرها، رکابهای جانبی و لبه گلگیرها نیز متحول شده است. زیرسپری فیبر کربن، رینگهای 22 اینچی به رنگ مشکی مات یا براق را هم نباید فراموش کرد. نشانهای هنسی نیز در نقاط مختلف بدنه و کابین این خودرو نصب شده است.
مشخصات فنی هنسی ماموت 400
سیستم اگزوز Borla با خروجیهای فیبرکربن هم در کنار کمکفنرهای FOX و کیت کاهش ارتفاع RideTech قرار گرفته است. این مورد آخر علاوه بر افزایش خشونت ظاهری، میتواند به بهبود هندلینگ این پیکاپ قدرتمند هم یاری برساند.
هنسی درباره هرگونه تغییر احتمالی در بخش فنی ماموت 400، سکوت کرده است. از آنجایی که این خودرو به مناسبت وداع با پیشرانه HEMI V8 شکل گرفته، به نظر میرسد که تیونر آمریکایی به توانایی ذاتی آن اکتفا کرده است. این پیشرانه 5.7 لیتری 8 سیلندر، 395 اسببخار قدرت و 555 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : carscoops.com