• هنسي ماموت 400
  • هنسي ماموت 400

وداع با پیشرانه همی!

معرفی هنسی ماموت 400

16 تیر 1403 17:01

گروه استلانتیس خود را برای خداحافظی با پیشرانه 8 سیلندر همی آماده می‌کند. به نظر می­‌رسید که جیپ رانگلر 392 فاینال ادیشن، آخرین خودروی مجهز به این پیشرانه نیرومند باشد، اما ظاهرا قصه همی هنوز به پایان نرسیده چرا که محصول جدید هنسی یعنی ماموت 400 نیز به این پیشرانه مجهز شده است.

هنسی قصد دارد فقط 250 دستگاه ماموت 400 را تولید کند. از قیمت این خودرو هیچگونه اطلاعی در دسترس نیست.

هنسی ماموت 400

تغییرات ظاهری هنسی ماموت 400

ماموت 400 به عنوان یک پیکاپ تولید محدود، براساس رم 1500 لارامی شکل گرفته است. تزئینات بدنه این خودرو، می‌­تواند یادآور دوج وایپر باشد. به همین علت است که رنگ‌های قابل سفارش برای این خودرو با اسامی قرمز Viper، زرد Viper و آبی GTS نام‌گذاری شده‌­اند.

البته تغییرات ظاهری این خودرو فقط به رنگ‌آمیزی بدنه محدود نشده، چرا که طراحی سپرها، رکاب‌های جانبی و لبه گلگیرها نیز متحول شده است. زیرسپری فیبر کربن، رینگ‌های 22 اینچی به رنگ مشکی مات یا براق را هم نباید فراموش کرد. نشان‌های هنسی نیز در نقاط مختلف بدنه و کابین این خودرو نصب شده است.

هنسی ماموت 400

مشخصات فنی هنسی ماموت 400

سیستم اگزوز Borla با خروجی‌های فیبرکربن هم در کنار کمک­‌فنرهای FOX و کیت کاهش ارتفاع RideTech قرار گرفته است. این مورد آخر علاوه بر افزایش خشونت ظاهری، می­‌تواند به بهبود هندلینگ این پیکاپ قدرتمند هم یاری برساند.

هنسی درباره هرگونه تغییر احتمالی در بخش فنی ماموت 400، سکوت کرده است. از آنجایی که این خودرو به مناسبت وداع با پیشرانه HEMI V8 شکل گرفته، به نظر می‌­رسد که تیونر آمریکایی به توانایی ذاتی آن اکتفا کرده است. این پیشرانه 5.7 لیتری 8 سیلندر، 395 اسب‌­بخار قدرت و 555 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران