ب ام و قصد دارد با تولید نخستین محصول از سری جدید نئو کلاس (Neue Klasse) در اواخر 2025، نسل جدیدی از محصولات خود را به جهانیان معرفی کند. هرچند طرفداران ب ام و معمولا به مواردی همچون شتاب و قدرت پیشرانه توجه دارند، اما ب ام و در مدل آزمایشی جدیدی به نام ویژن درایوینگ اکسپرینس (Vision Driving Experience)، قصد دارد توجه مخاطبان را به قدرت پردازش پلتفرم جدید جلب کند.
بنابر اعلام ب ام و، مغز هوشمند این پلتفرم به نام Heart of Joy یا قلب لذت، کنترل انتقال قدرت، ترمزگیری، بازیابی انرژی، شارژ و فرمان را در یک واحد جمع کرده است، تا بتواند دادهها را 10 برابر سریعتر از سامانههای قبلی، پردازش کند.
به گفته ب ام و، این سامانه علاوه بر نیاز به تعداد کمتر یونیتها، میتواند لذت رانندگی اسپرت با خودرو را نیز افزایش بدهد. قدرت بیشتر پردازش این سامانه میتواند در کاهش مصرف انرژی هم موثر باشد. مثلا عملکرد بازیابی نیروی ترمز در ویژن درایوینگ اکسپرینس به نحوی است، که کاهش 25 درصدی انرژی را به همراه دارد. راننده هم در اکثر مواقع نیازی به ترمزگیری نخواهد داشت.
ب ام و بر آزمایشی بودن ویژن درایوینگ اکسپرینس و عدم برنامه برای تولید آن اصرار دارد. خودروساز آلمانی ادعا میکند که با توجه به گشتاور 17.990 نیوتنمتر این خودرو، امکان کنترل قابلیتهای آن فعلا باید آزمایش شود.
طبق این اظهارات، فعلا نمیتوانیم منتظر تولید این سدان برقی باشیم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carscoops.com