مدتی پس از عرضه مدل آفرودر EXC Enduro، اکنون محصول دیگری با نام 300 EXC HardEnduro و با مدل 2025 توسط شرکت KTM رونمایی شده است. این مدل با هدف شرکت در مسابقات آفرود استقامتی عرضه شده، رقابتی که در کشور مالزی از محبوبیت بالایی برخوردار است.
مشخصات فنی کی تی ام 300 EXC
قوای حرکتی این موتورسیکلت جانسخت از پیشرانه تک سیلندر دو زمانه Enduro با انژکتور متصل به دریچه گاز تامین میشود. این پیشرانه به همراه یونیت کنترل آفرود یا OCU، میتواند عملکرد مناسب و دوام فنی 300 EXC HardEnduro در مسیرهای بیراهه را تضمین نماید.
به جای جعبه فیوز متداول در نمونههای مشابه، یک جعبه سیاه در زیر صندلی راکب نصب شده است. این قطعه که به رگولاتور ولتاژ و ECU متصل شده است، میتواند بروز خطا در هر یک از بخشها را به راحتی تشخیص دهد. وضعیت خروجی دیتا از هر قطعه با چراغ سبز یا قرمز نشان داده میشود.
دو برنامه عملکردی Map 1 و Map 2 برای پیشرانه تعریف شده است. در برنامه اول، نیروی پیشرانه به صورت خطی در اختیار راکب قرار میگیرد، اما در برنامه دوم، پاسخگویی پدال گاز و به تبع آن خروجی پیشرانه، متفاوت خواهد بود.
سیستم تعلیق تطبیقپذیر با امکان تنظیم ارتفاع همراه شده است. چنگالی WP XACT به قطر 48 میلیمتر در جلو نیز به امکان تغییر فشار روغن برای کنترل فشردهسازی و همچنین تنظیم گر دستی در بالای شاخکها، مجهز شده است. کمک تکی WP XPLOR در عقب نیز با تنظیمات جدید برای مدل 2025 نصب میشود.
مشخصات ظاهری کی تی ام 300 EXC
یکی از مهمترین تفاوتهای نسخه HardEnduro با مدل عادی، رینگهای مشکی D.I.D با پیچ مرکزی نارنجی و تایرهای آفرودی Metzeler 6 Days است. گذشته از این باید به طرح گرافیکی HardEnduro با رنگهای مشکی و نارنجی، رنگ نارنجی براق فریم، روکش مشکی صندلی راکب و دیسک ترمز عقب به رنگ نارنجی اشاره کنیم.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org