• معرفي ايکس پنگ P7+
  • معرفي ايکس پنگ P7+
  • معرفي ايکس پنگ P7+

طراحی مدرن برای مدل قدیمی

معرفی ایکس پنگ P7+

21 تیر 1403 17:42

شرکت Xpeng اولین تصاویر رسمی از مدل جدید خود P7+ را منتشر کرد. این خودرو قبلاً با کد F57 شناخته می‌شد. شروع تولید این مدل برای ژوئن 2024 برنامه‌ریزی شده بود و اکنون ایکس پنگ کمپین بازاریابی خود را آغاز کرده است. این نشان می‌دهد که P7+ به زودی مجوز فروش دریافت خواهد کرد. عرضه این خودرو در بازار برای سه‌ماهه چهارم امسال برنامه‌ریزی شده است.

Xpeng یکی از قدیمی‌ترین استارتاپ‌های چینی است که بر تولید خودروهای الکتریکی تمرکز دارد. خط تولید آن شامل شش خودرو است: سدان‌های P7i ،P5 و Mona M03، کراس‌اورهای G6 و G9 و مینی‌ون X9. با این حال، حجم فروش Xpeng با این تنوع مطابقت ندارد. در ژانویه تا ژوئن 2024، این شرکت 52,082 دستگاه تحویل داده است.

قبلاً مدل P7i پرفروش‌ترین مدل این برند بود. با این حال، اخیراً از محبوبیت آن کاسته شده است. به همین دلیل، Xpeng  قصد دارد جانشین این مدل را با نام P7+ معرفی کند.

ایکس پنگ P7+ از زبان طراحی RoboFace برند پیروی می‌کند. جلوی آن دارای نوار نوری باریک و چراغ‌هایی است که در سپر جلو قرار گرفته‌اند. این خودرو دارای یک ورودی هوای بزرگ به شکل ذوزنقه و خط کاپوت شیب‌دار است.

معرفی ایکس پنگ P7+

ایکس پنگ P7+ از طرفین دارای خط سقف سیاه و براق، ستون‌های سیاه و آینه‌های جانبی است. خودرو از نظر ظاهری شبیه به یک لیفت‌بک به نظر می‌رسد، اما دارای صندوق عقب جداگانه است.

ایکس پنگ P7+ از پشت دارای اسپویلر ملایم با چراغ ترمز یکپارچه است. همچنین دو چراغ عقب منحنی و نشان Xpeng دارد. پورت شارژ در پوشش پورت شارژ عقب سمت راست قرار دارد. به طور کلی، شکل بدنه Xpeng P7+ به مدل Mona M03 که قبلاً معرفی شده بود نزدیک است. Xpeng قبلاً ادعا کرده بود که M03 دارای کمترین ضریب درگ با 0.194 است.

معرفی ایکس پنگ P7+

قابل ذکر است که ایکس پنگ P7+ سنسورهای لیدار ندارد. در عوض، به دوربین‌ها وابسته است، مشابه سیستم FSD تسلا. اطلاعاتی درباره مشخصات Xpeng P7+ به جز طول 5 متری آن وجود ندارد. با این حال، این خودرو توسط نهاد ناظر چینی معرفی خواهد شد زیرا به زمان شروع فروش نزدیک می‌شود.

علاوه بر P7+، ایکس پنگ قصد دارد تا سال 2025 چهار خودروی دیگر نیز معرفی کند. یکی از آن‌ها کوپه الکتریکی چهار در P6 است. این شرکت به شدت می‌خواهد تعداد فروش خود را افزایش بدهد و به رکود چند سال اخیر پایان دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران