• ب‌ام‌و M2 تيونينگ Dahler
  • ب‌ام‌و M2 تيونينگ Dahler
  • ب‌ام‌و M2 تيونينگ Dahler
  • ب‌ام‌و M2 تيونينگ Dahler
  • ب‌ام‌و M2 تيونينگ Dahler
  • ب‌ام‌و M2 تيونينگ Dahler
  • ب‌ام‌و M2 تيونينگ Dahler

قوی‌تر از از M3 و M8

ب ام و M2 با تیونینگ Dahler

25 تیر 1403 19:06

طراحی نسل دوم ب‌ ام‌ و M2 مورد نقدهای زیادی قرار گرفت و بسیاری از افراد معتقدند که ظاهر آن نامتناسب است. درواقع ظاهر این خودرو نمی‌تواند همه افراد را راضی نگه‌ دارد؛ اما از نظر عملکرد، واضح است که با یک خودروی اسپرت قدرتمند مواجه هستیم. اکنون شرکت تیونینگ آلمانی Dahler، ادعا می‌کند که قدرت و عملکرد این کوپه اسپرت را حتی بیش‌تر از قبل کرده است.

این شرکت، مدت کوتاهی پس از عرضه M2 فعلی، پکیج ارتقای استیج1 را برای آن ارائه داد. اکنون نیز پکیج استیج2 ارائه شده، که عملکرد خودرو را تا حد بسیار زیادی ارتقا داده است. این پکیج باعث شده تا خروجی خودرو حتی از مدل‌های M3 و M8 نیز بیش‌تر باشد.

ب‌ام‌و M2 تیونینگ Dahler

این شرکت در ابتدا یک ورودی هوای فیبرکربنی جدید Eventuri و سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ را نصب کرده است. پس از آن، پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژ آن که 3 لیتر حجم دارد، از نظر نرم‌افزاری اصلاح شده و ارتقا یافته است. این تیونر هیچ اشاره‌ای به تغییرات داخلی پیشرانه و حتی به روزرسانی توربوشارژها نکرده و به نظر می‌رسد ارتقا فقط در بخش نرم‌افزاری پیشرانه بوده است.

داهلر تایید کرده که پکیج ارتقای استیج2 برای هر دو نسخه اتوماتیک و دنده دستی این محصول مناسب است. با استفاده از این پکیج، خروجی M2 به 621 اسب‌بخار قدرت و 750 نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد.

ب‌ام‌و M2 تیونینگ Dahler

چنین ارتقایی در قوای محرکه خودرو، اصلاح سیستم تعلیق و ترمز را نیز می‌طلبد. بنابراین استیج2 دقیقا با چنین اصلاحاتی همراه شده است. در هر چهار چرخ، کویل‌اورهایی تعبیه شده که تنظیمات فشرده‌سازی و تغییر ارتفاع را فراهم می‌کنند. البته فنرهای کاهش‌دهنده ارتفاع ساده نیز در دسترس هستند. لنت‌های ترمز اسپرت و ترمز جدید Stahlflex می‌توانند سیستم ترمز خودرو را بهبود داده و قوی‌تر کنند.

این شرکت علاوه بر تغییرات عملکردی و فنی خودرو، ظاهر خودرو را نیز اصلاح کرده و ارتقا داده است. اکنون انبوهی از قطعات فیبرکربنی را روی بدنه آن می‌بینیم که منحصربه‌فرد هستند. برای مثال، در قسمت جلویی خودرو یک اسپلیتر فیبرکربنی سه تکه دیده می‌شود و ورودی‌های جدید فیبرکربنی نیز نصب شده است.

ب‌ام‌و M2 تیونینگ Dahler

این تیونر همچنین یک نوار ساده افقی روی جلوپنجره M2، قاب آینه‌های جانبی سفارشی، بال عقب بزرگ ثابت و دیفیوزر جدید را نصب کرده است. مشتریان می‌توانند به جای بال بزرگ عقب خودرو، یک اسپویلر ظریف روی لبه صندوق را نیز سفارش دهند.

قسمت موتور خودرو روی کاپوت، با نوارهای فیبرکربنی تزئین شده است. در نسخه‌های دارای گیربکس شش سرعته دستی، یک اهرم دنده کوتاه‌ نصب شده است و همچنین فرمان با روکش آلکانتارا و گرمکن و کفپوش‌های جدید دیده می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران