• KGM موبليتي اکتيون
  • KGM موبليتي اکتيون
  • KGM موبليتي اکتيون
  • KGM موبليتي اکتيون
  • KGM موبليتي اکتيون
  • KGM موبليتي اکتيون
  • KGM موبليتي اکتيون

تلاش برای جبران گذشته

معرفی KG موبلیتی اکتیون

27 تیر 1403 18:19

شرکت خودروسازی سانگ یانگ که پس از تملک توسط گروه کی جی به کی جی موبیلیتی یا KGM تغییر نام داده، در حال نوسازی محصولات خود است. البته این شرکت قصد ندارد با تغییر نام مدل‌ها، جذب مشتریان را برای خود سخت‌تر کند.

پس از عرضه تورس در دو نسخه برقی و درونسوز، اکنون نوبت به معرفی نسل جدید اکتیون رسیده است. سانگ یانگ اکتیون در سال 2005 وارد بازار شد. این خودروی شاسی مستقل را می­‌توان یکی از بنیانگذاران کلاس شاسی‌بلندهای کوپه به شمار آورد. این خودرو تا سال 2011 در کره جنوبی و تا 2017 در قزاقستان روی خط تولید قرار داشت. نسل دوم آن هم بین سال‌های 2012 تا 2018 عرضه شد. از هر دو نسل سانگ یانگ اکتیون، تعداد محدودی در بازار ایران حضور دارد.

طراحی KG موبلیتی اکتیون

پس از وقفه­‌ای 8 ساله، اکنون نسل سوم این خودرو با نام کی جی موبلیتی اکتیون و با چهره‌­ای به مراتب زیباتر از نسل‌های قبلی، برای ورود به بازار آماده می­‌شود. طراحی این خودرو را می‌­توان نسخه تغییریافته از طرح تورس دانست، که البته سعی دارد در نمای عقب، یادآور نسل‌های قبلی خود باشد.

ابعاد بدنه کی جی ام اکتیون در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.7، 1.89، 1.72 و 2.68 متر اعلام شده است.

KGM موبلیتی اکتیون

کابین و امکانات KG موبلیتی اکتیون

فعلا تصویری از فضای کابین کی جی ام اکتیون در اختیار نداریم، ولی انتظار داریم که در این بخش نیز با طرحی مشابه با تورس مواجه شویم. البته تورس درونسوز به سه نمایشگر و تورس EVX با موتور برقی، به دو صفحه نمایش مجهز است.

مشخصات فنی KG موبلیتی اکتیون

از مشخصات فنی کی جی ام اکتیون هم در حال حاضر اطلاعی در دست نداریم، ولی بنابر اعلام رسانه­‌های کره‌­ای، کی جی ام اکتیون به سامانه هیبرید مجهز خواهد شد، چیزی که تورس تاکنون از آن محروم بوده است.

تورس در نسخه درون‌سوز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 170 اسب‌­بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، که خروجی را از طریق گیربکس شش سرعته آیسین به محور جلو یا هر دو محور انتقال می­‌دهد. نسخه برقی هم به یک موتور با 204 اسب­‌بخار روی محور جلو مجهز شده است.

احتمال دارد که کی جی ام اکتیون در آگوست امسال رونمایی شود. مشتریان کره‌­ای از همین حالا می­‌توانند برای ثبت نام اولیه اقدام کنند، هرچند که قیمت‌ها نیز اعلام نشده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران