پورشه در ابتدای سال تریمهای 4 و توربو را از ماکان برقی معرفی کرد. اکنون تریمهای دیفرانسیل عقب و 4s نیز به خط تولید اضافه شدهاند. مدل پایه جدید با حذف موتور جلویی، 110 کیلومتر نسبت به ماکان 4 سبکتر شده است، در حالی که مدل 4S بین مدل 4 و مدل پرچمدار توربو قرار میگیرد.
مدلهای جدید هم اکنون قابل سفارش هستند و تحویل آنها از سهماهه چهارم سال آغاز میشود.
پورشه مکان برقی نسخه پایه
مدل پایه از همان موتور الکتریکی نصبشده در عقب ماکان 4 استفاده میکند. این موتور توان 335 اسببخار دارد، اما با فعال کردن لانچ کنترل به طور موقت به 355 اسببخار میرسد. این میزان 47 اسببخار کمتر از مدل چهار چرخ متحرک آن است.
این موتور الکتریکی گشتاور فوری 562 نیوتنمتر تولید میکند، بنابراین 86 نیوتنمتر کمتر خواهد داشت. این قدرت همچنان برای رساندن ماکان EV دیفرانسیل عقب به 100 کیلومتر برساعت در 5.4 ثانیه کافی است، که نیم ثانیه کندتر از ماکان 4 دو موتوره است. سرعت نهایی آن 218 کیلومتر برساعت است که با مدل چهار چرخ محرک همخوانی دارد.
با قیمت 77,295 دلار با احتساب هزینههای مقصد و جابجایی، ماکان دیفرانسیل عقب 3,155 دلار ارزانتر از مدل چهار چرخ متحرک خود است.
پورشه ماکان برقی 4S
پورشه در مکان 4S قدرتی معادل با 442 اسببخار به شما ارائه میدهد، که 40 اسببخار بیشتر از مدل 4 معمولی است. با اووربوست، خروجی به 509 اسببخار میرسد، که این بار 107 اسببخار بیشتر از ماکان 4 است. با فعال کردن لانچ کنترل، راننده به 783 نیوتنمتر گشتاور دسترسی دارد، یعنی 134 نیوتنمتر بیشتر از ماکان 4. این مدل وحشیتر در 3.9 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت میرسد که یک ثانیه چابکتر است. سرعت نهایی 240 کیلومتر برساعت است، بنابراین 20 کیلومتر برساعت سریعتر است.
ماکان 4S از همان موتور جلویی که در ماکان 4 استفاده شده است، بهره میبرد اما موتور عقب قویتری برای دستیابی به قدرت بیشتر دارد.
همانند مدلهای دیگر، اعضای جدید خانواده میتوانند باتریهای 95 کیلووات ساعتی خود را با سرعت تا 270 کیلووات شارژ کنند، که نتیجه آن شارژ 10 تا 80 درصد در حدود 21 دقیقه است. هر دو مدل دارای سیستم تعلیق بادی و کنترل الکترونیکی دمپر به عنوان تجهیزات استاندارد هستند.
پورشه 86,895 دلار برای ماکان 4S هزینه میگیرد، به این معنی است که شما باید 6,445 دلار بیشتر از ماکان 4 معمولی بپردازید.
کیت آفرود برای پورشه ماکان برقی
ماکان برقی رینگهای 20 اینچی، رنگ جدید Slate Grey Neo به همراه پکیج طراحی شده برای آفرود خواهد داشت. این پکیج زاویه ورود را به 17.5 درجه بهبود میبخشد و فاصله از زمین را 0.4 اینچ یا 1 سانتیمتر افزایش میدهد و به 7.6 اینچ یا 19.3 سانتیمتر میرساند. در بالاترین ارتفاع تنظیم شده، سیستم تعلیق بادی استاندارد فاصله از زمین را به 8.8 اینچ یا 22.3 سانتیمتر افزایش میدهد.
سپر جلویی متفاوت، رکابهای جانبی، دیفیوزر و ریلهای سقفی که با پکیج آفرود عرضه میشوند، میتوانند در رنگ Vesuvius Grey یا همان رنگ بدنه نقاشی شوند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : متین فرزانه
منبع : motor1.com