• آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي
  • آشنايي با کاديلاک سُلي

یک کانسپت روباز!

آشنایی با کادیلاک سُلی

2 مرداد 1403 17:26

شرکت کادیلاک با معرفی سدان لوکس و تولید محدود سلستیک، چهر‌ه­‌ای متفاوت از خود به نمایش گذاشت. این خودروی برقی را می­‌توان دریچه‌­ای به گذشته پرافتخار کادیلاک دانست. اکنون با معرفی یک کانسپت روباز به نام سُلی (Sollei) توسط خودروساز آمریکایی ، به نظر می­‌رسد که مسیر کادیلاک سلستیک ادامه خواهد داشت.

طراحی کادیلاک سُلی

کادیلاک سُلی را می­‌توان جانشین معنوی یک مدل کانسپت به نام سی‌یل (Ciel) دانست که در سال 2011 معرفی شد. نام سُلی از ترکیب کلمات سُل (SOL) به معنای خورشید و LEIsure به معنای اوقاع فراغت، پدید آمده است.

هرچند نام کادیلاک سُلی چندان به سلستیک شباهت ندارد، اما واقعیت این است که طراحی بخش جلوی بدنه تا ستون A، کابین و حتی زیرساخت این خودروها یعنی پلتفرم اولتیوم (Ultium) یکسان است. البته مواردی همچون درهای به طول 1.7 متر، خط شانه در نمای جانبی که تا بین چراغ‌های جلو امتداد پیدا کرده، باز شدن درها با دکمه و چراغ پیوسته عقب از ویژگی‌های انحصاری کادیلاک سُلی است.

کادیلاک سُلی در کلیه تصاویر بدون سقف دیده می­‌شود اما ظاهرا یک سقف پارچه‌­ای با عملکرد برقی برای آن درنظر گرفته شده است. طراحان کادیلاک برای ساخت این رنگ از کرم Manila که در اواخر دهه 50 میلادی برای تزئین محصولات این برند استفاده می­‌شد، الهام گرفته‌­اند.

کابین و امکانات کادیلاک سُلی

کابین و بدنه کادیلاک سُلی با رنگ سفارشی به نام Aurora تزئین شده، که بنابر اظهار سازنده، نام آن از نور دو قطب برگرفته شده است. حتی بخش بالایی جلوپنجره و قاب آلومینیومی شیشه جلو هم با این رنگ تزئین شده است.

در فضای کابین کادیلاک سُلی با روکش چرم بسیار با کیفیت ناپا به رنگ زرد Aurora با رنگدانه­‌های صورتی، نمایشگر 55 اینچی، تریم چوب واقعی و همچنین ماده بازیافتی Fine Mycelium در پوشش داخلی درها مواجه هستیم.

از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو می­‌توان به محفظه نوشیدنی صندلی عقب در کنار کنسول میانی ساخته شده با چاپ 3 بعدی با روکش چرم و فلز، اشاره کرد. همچنین یک دفتر نقاشی با روکش چرمی برای سرنشینان کادیلاک سُلی درنظر گرفته است، تا در هنگام گذراندن اوقات فراغت با این خودروی روباز لوکس، از هنر هم غافل نباشند.

جای خالی خودروهای روباز در محصولات کادیلاک

آقای جان راث، قائم مقام بخش جهانی کادیلاک با تاکید بر عدم وجود برنامه‌­ای برای تولید سُلی، از عملکرد طراحان کادیلاک در طراحی این خودرو تمجید کرده است.

با گذشت 15 سال از عرضه کادیلاک XLR و تقریبا نیم قرن از حضور الدورادو، جای خالی یک مدل روباز در سبد محصولات کادیلاک احساس می‌شود. با وجود افزایش توجه به مدل‌های کراس‌اور و شاسی بلند، تعدادی از نمایندگان کادیلاک در سال‌های اخیر از وجود تقاضا برای مدل‌های کوپه و روباز ساخت این برند خبر داده‌­اند.

اگر کادیلاک می­‌خواهد به جایگاه قبلی خود در بازار خودروهای اشرافی بازگردد، بد نیست که یک محصول روباز را هم تولید کند مخصوصا که رولزرویس دیگر چنین مدلی در سبد محصولات خود ندارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران