• رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن
  • رانندگي با لندرور ديفندر کانتي اديشن

شاسی‌بلند آفرودر از نگاه خانم خانه‌دار

معرفی لندرور دیفندر کانتی ادیشن

6 مرداد 1403 17:00

برخلاف تصور بسیاری افراد، اکثر مالکان خودروهای شاسی‌بلند نه تنها با این خودروها به کوه و جنگل نمی­‌روند، بلکه از قابلیت چهار چرخ محرک این خودروها نیز استفاده نمی­‌کنند. این وضعیت مخصوصا در نمونه­‌های لوکس همچون محصولات رنجرور و لندرور بیشتر قابل مشاهده است.

به تازگی خانم ویکتوریا اسکات نویسنده سایت motor1، تجربیات خود از رانندگی با لندرور دیفندر 110S را به اشتراک گذاشته است. وی سعی کرده از نگاه یک خانم خانه‌دار به قابلیت‌های این خودرو نگاه کند.

لندرور دیفندر 110S به عنوان یک خودروی شاسی مستقل با 29.2 سانتی‌متر فاصله کف تا سطح زمین، زاویه حمله 38 درجه، ظرفیت یدک‌کشی 4.5 تن و قابلیت غوطه‌وری 90 سانتی‌متر، از نظر بیراهه­‌نوردی در سطح بالاتر از جیپ رانگلر و اینئوس گرنادیر قرار می­‌گیرد. نمونه مورد آزمایش با پکیج Off-Road، تایرهای چهار فصل را به همراه دارد.

با وجود این‌ها، سواری راحت و عدم وجود لرزش و صدا در کابین این خودرو در رانندگی شهری، جالب توجه است. راحتی سواری به سیستم تعلیق بادی ارتباط دارد.

مشخصات کابین لندرور دیفندر کانتی ادیشن

خانم اسکات همچنین به راحتی صندلی‌های جلو و عقب، قابلیت تمیز شوندگی آسان روکش‌های چرمی، فرمان برقی نرم و دید عالی به اطراف بدنه، اشاره کرده است. توجه داشته باشید که نمونه مورد آزمایش، به پکیج County مجهز شده است که رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی با ظاهر کلاسیک، رنگ آمیزی دوتایی بدنه، زاپاس روی در صندوق و تریم متفاوت کابین را به همراه دارد.

محفظه بار به گنجایش 962 لیتر هم می­‌تواند برای حمل لوازم گوناگون، مناسب باشد. به لطف قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو، دسترسی به این بخش آسان‌تر شده است. البته نحوه باز شدن در صندوق می­‌تواند در فضای کم، دردسر ایجاد کند مخصوصا که شیشه عقب به صورت مجزا باز نمی­‌شود.

نمایشگر لمسی 11.4 اینچی به خصوص در هنگام مسیریابی، بسیار خوب عمل می­‌کند. این سامانه به صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم نیز پشتیبانی می­‌کند. البته تعداد زیادی دکمه­‌های پایین نمایشگر می­‌تواند در برخی مواقع گیج­‌کننده و باعث حواس‌پرتی راننده باشد. سیستم صوتی Meridian با 400 وات قدرت و 10 بلندگو هم شایسته خودرویی با این قیمت نیست.

مشخصات فنی لندرور دیفندر کانتی ادیشن

لندرور دیفندر 110S کانتی ادیشن به پیشرانه 3 لیتری توربوشارژ با سامانه هیبرید-خفیف مجهز شده است، که 395 اسب­‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند.

مصرف سوخت متوسط این خودرو در شهر و جاده به ترتیب 13.8 و 11.7 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است، اما خانم اسکات در عمل نتوانسته به عددی بهتر از 15.6 لیتر در صد کیلومتر دست یابد. البته شتاب‌گیری پیشرانه و عملکرد گیربکس 8 سرعته اتوماتیک سریع و روان توصیف شده است.

قیمت لندرور دیفندر کانتی ادیشن

قیمت نمونه تحت بررسی با پکیج­‌های آفرود Capability، آفرود و تعلیق بادی با ارزش به ترتیب 750، 1550 و 1500 دلار، به 81,103 دلار می‌­رسد که حتی از تیپ Overtrail+ لکسس GX550 یا کامل­‌ترین نسخه جیپ گرند چروکی هم گران‌تر است. البته تیپ پایه را می­‌توان با قیمت 67,900 دلار خریداری کرد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران