• معرفي تويوتا GR کرولا 2025
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک
  • معرفي تويوتا GR کرولا اتوماتيک

با امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک

معرفی تویوتا GR کرولا 2025

14 مرداد 1403 14:50

دو سال است که تویوتا GR کرولا تنها با گزینه گیربکس شش سرعته دستی عرضه می‌شود. اکنون این مدل برای سال 2025 تغییر یافته و تویوتا گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را نیز افزوده است. علاوه بر آن، تعدادی ارتقای عملکردی، مانند افزایش گشتاور و خنک‌کنندگی بهتر ایجاد شده است.

مشخصات فنی تویوتا GR کرولا 2025

گیربکس مستقیم اتوماتیک GR، با لانچ کنترل و پدال شیفتر عرضه می‌شود. همچنین نرم‌افزار منحصر‌به‌فردی دارد که آن را از نمونه‌های موجود در مدل‌های سوپرا و GR86 متمایز می‌کند. برخلاف گیربکس‌ مدل‌های یادشده (که براساس رفتارهای خودرو، مانند سرعت و نیروی G عمل می‌کند)، این گیربکس جدید GR کرولا از ورودی‌های پدال ترمز و گاز برای پیش‌بینی زمان بهینه برای تغییر دنده‌ها استفاده می‌کند.

معرفی تویوتا GR کرولا اتوماتیک

تویوتا GR کرولا جدید، چهار حالت رانندگی دارد؛ نرمال، اکو، اسپرت و کاستوم. تویوتا گیربکس اتوماتیک را به طور خاص برای حالت اسپرت تنظیم کرده است. تیم توسعه GR، نقاط تعویض دنده را بهینه کرده است، تا نسبت‌های مشابهی با گیربکس شش سرعته دنده‌ای داشته باشد. گیربکس اتوماتیک نیز به صورت استاندارد با یک خنک‌کننده ارائه می‌شود، تا دما را حین کار کنترل کند.

علاوه بر گیربکس جدید، تویوتا پیشرانه سه سیلندر توربوشارژ G16E-GTS آن را با حجم 1.6 لیتر، بهینه کرده است. میزان قدرت همچنان 300 اسب‌بخار است؛ اما گشتاور از 370 نیوتن‌متر، به 400 نیوتن‌متر رسیده است. دیفرانسیل‌های لغزش محدود تورسن، در جلو و عقب به طور استاندارد نصب شده و خودرو تمام چرخ محرک است.

شرکت تویوتا، سیستم تعلیق این هاچ‌بک را نیز بهینه کرده و فنرهای برگشتی را در محورهای جلو و عقب اضافه کرده است. این خودروساز همچنین سیم‌پیچ‌های عقب و تثبیت‌کننده‌ها را ارتقا داده است، تا هنگام شتاب‌گیری بهتر عمل کند.

مشخصات ظاهری تویوتا GR کرولا 2025

سپر جلو طراحی جدیدی دارد؛ اما این اصلاح برای بهبود ظاهر خودرو نبوده، بلکه کانال‌های ترمز و ساختار پرده‎‌ هوایی جدید را بهبود داده تا تلاطم اطراف تایر کاهش یابد و پایداری بهتر شود.

تویوتا GR کرولا 2025، در تریم‌های Core، پریمیوم و پریمیوم پلاس عرضه می‌شود. درواقع نسخه Circuit Edition حذف شده است. نسخه پریمیوم پلاس جدید، به صورت استاندارد با سقف فیبرکربنی، ورودی هوای روی کاپوت، نمایشگر هدآپ و ...  همراه است. در فضای داخلی آن نیز روکش‌های جدیدی بر روی سطوح مختلف دیده می‌شود.

برای تریم Core، رینگ‌های 18 اینچی استاندارد با طراحی 15 پره درنظر گرفته شده است. درحالی که تریم پریمیوم پلاس، رینگ‌های 18 اینچی با رنگ مشکی مات دارد. تمامی تریم‌های کرولا رینگ مشکی مات دارند. برای تمامی تریم‌های کرولا GRهای 2025، تایرهای Pilot Sport 4 میشلن، سیستم Toyota Safety Sense 3.0 و عضویت رایگان یک ساله انجمن National Auto Sport Association ارائه می‌شود.

معرفی تویوتا GR کرولا اتوماتیک

برنامه عرضه تویوتا GR کرولا 2025

این خودرو زمستان امسال به نمایندگی‌های تویوتا می‌آید. تویوتا می‌گوید که اطلاعات قیمت و جزئیات بیش‌تر آن را اواخر سال جاری منتشر می‌کند.

نسخه پایه کرولا GR مدل 2024 قیمتی در حدود 37,635 دلار دارد. قیمت نسخه Circuit Edition آن نیز به 46,275 دلار می‌رسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران