• بروزرساني فورد اکسپلورر ناوگان پليس آمريکا
  • بروزرساني فورد اکسپلورر ناوگان پليس آمريکا
  • بروزرساني فورد اکسپلورر ناوگان پليس آمريکا

فهرستی تمام‌نشدنی از آپشن

به‌روز‌رسانی فورد اکسپلورر ناوگان پلیس آمریکا

21 مرداد 1403 11:52

خودروهای سدان ناوگان پلیس آمریکا این روزها فقط در فیلم‌های هالیوود و خاطرات ماموران بازنشسته حاضر هستند، چرا که ماموران قانون این کشور از چند سال پیش تاکنون در حال استفاده از کراس‌اورها هستند. یکی از این خودروها، فورد پلیس اینترسپتور یوتیلیتی یا PIU است، خودرویی که بر مبنای نسل ششم فورد اکسپلورر شکل می‌گیرد.

مدل عادی نسل ششم فورد اکسپلورر در زمستان گذشته مورد به روز رسانی قرار گرفت و در کنار طراحی جدید کابین، سامانه هیبرید را نیز از دست داد. اما فورد PIU مدل 2025 با همان شکل و شمایل قبلی معرفی شده است.

مشخصات فنی فورد PIU

فورد PIU به سامانه هیبرید شامل پیشرانه شش سیلندر 3.3 لیتری تنفس طبیعی با 289 اسب‌بخار قدرت و یک موتور برقی با 44 اسب‌بخار قدرت مجهز شده است. مجموع خروجی این سامانه یعنی 322 اسب‌بخار قدرت و 437 نیوتن‌متر گشتاور از طریق گیربکس 10 سرعته اتوماتیک به هر دو محور منتقل می‌شود.

البته نسخه غیرهیبرید این پیشرانه و همچنین پیشرانه 3 لیتری V6 اکوبوست با 406 اسب‌بخار قدرت و 563 نیوتن‌متر گشتاور هم برای فورد PIU عرضه می‌شود.

بروزرسانی فورد اکسپلورر ناوگان پلیس آمریکا

کابین و امکانات فورد PIU

فورد PIU مدل 2025 به حسگرهای اسکن محیط اطراف بدنه با قابلیت شناسایی حرکت، دوربین دید عقب با هشدار، پاور ویندوز، دکمه حالت‌های سفارشی رانندگی روی فرمان، محفظه قفل‌شونده لوازم و اسلحه و قفل دوبل در صندوق به همراه تایمر به فاصله 45 ثانیه برای قفل دوم، مجهز شده است.

در فضای کابین این خودرو علاوه بر تجهیزات پلیس، می‌توان نسخه به روز رسانی شده از صفحه نمایش 12.3 اینچی و همچنین اهرم تعویض دنده روی ستون فرمان را مشاهده کرد.

بروزرسانی فورد اکسپلورر ناوگان پلیس آمریکا

صندلی‌های جلو با روکش بادوام و مقاوم در برابر پارگی با چاقو روکش شده است در حالی که روکش وینیل صندلی نیمکتی عقب را می‌توان به راحتی تمیز کرد.

همانطور که قبلا اشاره شد، فهرستی وسیع از امکانات ویژه همچون آژیر هشدار و غیره را نیز می‌توان برای این خودرو سفارش داد. البته طبیعی است که این موارد به کاربری و نوع ماموریت هریک از خودروها بستگی دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران