بخش خودروهای مسابقهای هوندا یعنی HRC، نمونه خاصی از آکورا اینتگرا تایپ S را در هفته خودرویی مونتهری معرفی کرده است. این خودرو با لقب S HRC، تواناییهای بالقوه محصول آکورا به عنوان یک خودروی اسپرت را به نمایش میگذارد.
آکورا در حال حاضر از اعلام قیمت و زمان عرضه قطعات HRC خودداری نموده است ولی میتوان اطمینان داشت که این موارد در آینده نزدیک به عنوان لوازم جانبی برای آکورا تایپ S قابل سفارش باشد.
ویژگیهای ظاهری آکورا اینتگرا S HRC
در نخستین نگاه به آکورا اینتگرا تایپ S HRC، مجموعه قطعات آیرودینامیک شامل زیرسپری جلو، دو هواکش روی کاپوت، رکابهای جانبی و باله قابل تنظیم عقب جلب توجه میکند. این مجموعه که بنابر اعلام آکورا در افزایش نیروی رو به پایین و پایداری در سرعتهای بالا موثر است را قبلا در نسخه مسابقهای آکورا اینتگرا تایپ S مشاهده کردهایم.
میله حفاظتی در بخش عقب کابین و برخی جزئیات دیگر نیز با رنگ مشابه بدنه یعنی زرد Indy صدفی تزئین شده است.
از دیگر تغییرات آکورا اینتگرا تایپ S HRC میتوان به کاهش وزن این خودرو اشاره کرد، که به لطف نصب قطعات فیبرکربن و صندلیهای باکتی ساخت ریکارو و از طرفی، حذف صندلیهای عقب و سیستم تهویه حاصل شده است. با توجه به وزن 1460 کیلوگرمی نسخه استاندارد، کاهش 200 کیلوگرمی وزن آکورا اینتگرا تایپ S HRC قابل توجه به نظر میرسد.
مشخصات فنی آکورا اینتگرا S HRC
تایرهای استاندارد هم با نمونه P-Zero Trofeo ساخت پیرلی تعویض شده است که در کنار رینگهای آلیاژی جدید، افزایش 30 میلیمتری فاصله عرضی چرخها را برای این سدان اسپرت به ارمغان میآورد. در پشت این چرخها، دیسکهای دوتکه با کالیپرهای شش پیستون ساخت برمبو قرار دارد. گذشته از اینها باید به کمکفنرهای قابل تنظیم با قابلیت کاهش 15 میلیمتری ارتفاع و آنتی رول بار قابل تنظیم عقب اشاره کنیم.
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژر آکورا اینتگرا تایپ S HRC با مدل استاندارد تفاوتی ندارد، اما اینترکولر با ابعاد بزرگتر، رادیاتور روغن بزرگتر و سیستم اگزوز مشابه با تایپ S مسابقهای، میتواند عملکرد فنی این خودرو را ارتقا ببخشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com