• هايپرکار ناران
  • هايپرکار ناران
  • هايپرکار ناران
  • هايپرکار ناران

با 1048 اسب‌بخار قدرت

معرفی هایپرکار ناران

1 شهریور 1403 18:47

شرکت خودروسازی ناران (Naran Automotive) پس از اعلام موجودیت در سال 2020، از صحنه روزگار ناپدید شد. پس از مدت‌ها غیبت، این شرکت قصد دارد نمونه اولیه از یک خودروی اسپرت را در Salon Privé به نمایش بگذارد.

البته معرفی این هایپر کوپه بدون مقدمه نبوده است، چرا که در ماه ژوئن، ناران از همکاری این شرکت با استودیو WYN Design برای تکمیل طراحی محصول خود خبر داد. این استودیو توسط  Jowyn Wong مدیریت می‌شود، که سابقه طراحی خودروهایی همچون دتوماسو P72 و آپولو اینتنسا را در کارنامه دارد.

طراحی هایپرکار ناران

با استناد بر تصاویر محدودی که از محصول ناران در اختیار داریم، می‌توان فرم خشن و تیزگوشه بدنه به همراه جزئیاتی همچون هواکش‌های کاپوت، چراغ‌های مجزا، رکاب‌های جانبی اسپرت، باله عقب، رینگ‌های کربن و ترمزهای کربن-سرامیک را تشخیص داد. بنابر اعلام سازنده، قطعات بدنه این خودرو از مواد کامپوزیت ساخته شده است.

معرفی ناران

بنابر اعلام ناران، خریدار این خودرو می‌تواند پکیج قطعات آئرودینامیک را سفارش بدهد، که نیرویی معادل با 1.377 کیلوگرم روی بدنه وارد می‌کند.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین محصول ناران در اختیار نداریم ولی می‌توان انتظار داشت که با روکش چرم باکیفیت و قطعات آلومینیومی با برش CNC روبرو شویم. این شرکت از امکانات گسترده شخصی‌سازی این بخش خبر می‌دهد، به نحوی که در کابین سری نخست این خودرو، حتی موادی مثل سنگ مرمر، گرانیت و روکش طلا هم وجود دارد.

مشخصات فنی هایپرکار ناران

این کوپه خشن به پیشرانه هشت سیلندر 5 لیتری توئین توربوشارژ مجهز شده است، که 1048 اسب‌بخار قدرت و 1035 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق گیربکس سفارشی و سامانه چهار چرخ محرک به هر دو محور انتقال می‌دهد. البته در مواقع عادی، این خودرو به صورت محرک-عقب عمل می‌کند.

شتاب صفر تا صد و صفر تا 322 کیلومتر برساعت محصول ناران به ترتیب 2.3 و 16.5 ثانیه اعلام شده است. این شرکت تازه وارد ادعا می‌کند که این کوپه، سریع‌ترین خودروی چهار نفره غیر-برقی جهان خواهد بود.

معرفی ناران

فرمان هیدرولیک، تنظیم چهارگانه کمک‌فنرها و سیستم تعلیق دوبل جناغی، از دیگر ویژگی‌های فنی کوپه ساخت ناران خواهد بود.

قیمت هایپرکار ناران

ناران قصد دارد فقط 39 دستگاه از این خودروی کوپه را با قیمت 2 میلیون یورو (تقریبا 2.2 میلیون دلار) به مشتریان عرضه نماید. خریدار برای ثبت سفارش این خودرو باید 350 هزار یورو (300 هزار پوند) پرداخت کند.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران