گروه سه نفره جیمز می، ریچارد هموند و جرمی کلارکسون که در طول دو دهه گذشته تاثیرات مهمی بر جهان خودرو داشتهاند، با حضور در آخرین قسمت از برنامه گرندتور، به همکاری خود پایان دادند.
در این قسمت با عنوان One For The Road یا «یکی برای جاده» ،سه مجری برنامه گرندتور با سه خودروی کلاسیک در جاده های کشور آفریقایی زیمبابوه، حرکت میکنند. اما پس از اتمام پخش این قسمت، دو خودرویی که هموند و می با آنها رانندگی میکردند، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفتهاند.
این مسئله درمورد تریومف استگ 1974 که توسط جیمز میرانده شد، کاملا جالب توجه به نظر میرسد چرا که جستجوی این خودرو در سایت Auto Trader پس از نمایش قسمت آخر گرندتور، با افزایش 793 درصدی روبرو شده است! این افزایش برای فورد کاپری GXL که تحت هدایت ریچارد هموند قرار داشت هم رقم 185 درصد را نشان میدهد که در نوع خود بسیار جالب توجه است. بعید به نظر میرسد که هر دو خودروی مذکور تا قبل از پخش برنامه گرند تور، تا این حد مورد توجه کاربران قرار داشتهاند.
اما لانچیا مونته کارلو که در اختیار یکی از جنجالی ترین مجریان جهان یعنی جرمی کلارکسون قرار داشت، در این آمار غایب است. این خودرو با پیشرانه 4 سیلندر در میانه بدنه و 120 اسببخار قدرت، در اواخر دهه 70 میلادی تولید میشد. لانچیا مونته کارلو تا پیش از نمایش آخرین قسمت گرندتور هم مورد توجه علاقمندان خودروهای کلاسیک قرار نداشت و به نظر میرسد که پس از آن هم قرار نیست مورد توجه قرار بگیرد.
آقای Erin Barker سردبیر سایت اتو تریدر اعتقاد دارد که علاقمندان خودروهای کلاسیک بریتانیایی، همواره به فورد کاپری و تریومف استگ علاقه داشتهاند اما نمایش آخرین قسمت برنامه گرندتور، این دو خودرو را مجددا به مرکز توجه علاقمندان بازگردانده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com