• ليپ موتور B10

رونمایی در پاریس

انتشار نخستین تصاویر از لیپ موتور B10

26 مهر 1403 12:17

شرکت لیپ موتور به بهانه نمایشگاه خودرو پاریس 2024، از محصول جدید خود به نام B10 رونمایی کرده است.

لیپ موتور در سال 2015 تاسیس شد. در اواخر سال 2023، 20 درصد از سهام این خودروساز چینی با قیمت 1.5 میلیارد یورو به گروه استلانتیس واگذار شد تا این غول اروپایی، دو کرسی از هیات مدیره لیپ موتور را به دست آورد. مدیرعامل این برند چینی هم توسط استلانتیس منصوب شده است. پس از تاسیس یک شرکت مشترک به نام لیپ موتور اینترنشنال که 51 درصد از سهام آن در اختیار استلانتیس قرار دارد، امتیاز فروش محصولات لیپ موتور در سایر کشورها از جمله اروپا به استلانتیس واگذار شده است. بنابراین لیپ موتور پس از پژو، سیتروئن، اوپل، دوج و ده برند دیگر، به پانزدهمین عضو زیرمجموعه استلانتیس تبدیل می‌­شود.

طراحی لیپ موتور B10

پلتفرم Leap 3.0 که در سال 2023 توسط لیپ موتور معرفی شد، تاکنون میزبان لیپ موتور C10 و C16 بوده است. محصول جدید این برند یعنی B10 هم براساس نسخه بروزرسانی شده از این سازه یعنی LEAP 3.5 طراحی شده است.

لیپ موتور B10

لیپ موتور B10 با پیروی از زبان طراحی برند سازنده شکل گرفته است. از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به دیلایت‌های باریک پایین کاپوت، چراغ‌های دایره‌ای در سپر جلو، هواکش بزرگ در پایین سپر جلو، دستگیره‌های مخفی‌شونده، فرم خمیده ستون‌های D، آینه‌های مشکی، باله سقفی، قطعات پلاستیکی در اطراف بدنه و درگاه شارژ در گلگیر عقب سمت راست اشاره کرد.

فعلا هیچ تصویری از فضای کابین لیپ موتور B10 در دسترس نیست. از مشخصات فنی این خودرو هم اطلاعی منتشر نشده است. احتمال دارد که لیپ موتور B10 در دو نسخه برقی و هیبرید EREV عرضه شود.

قیمت و زمان عرضه لیپ موتور B10

بنابر اطلاعات اولیه، فروش لیپ موتور B10 در اروپا از اواخر سال 2025 آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو در زمان نزدیک به عرضه اعلام می‌شود، اما بنابر گمانه‌زنی رسانه‌های چینی، این عدد کمتر از 30 هزار یورو تعیین خواهد شد.

لیپ موتور B10 در بازار خودروی اروپا با جیپ اونجر، کیا EV3، مینی اِیسمن و رنو 4 روبرو خواهد شد.

لیپ موتور B10

لیپ موتور در فاصله ژانویه تا آگوست 2024، بیش از 136 هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رسانده است. سهم بالایی از این رقم به مدل C16 تعلق دارد. در حال حاضر، لیپ موتور T03 و لیپ موتور C10 در 13 کشور اروپایی شامل فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و یونان به فروش می‌رسد. این خودروساز چینی قصد دارد تعداد نمایندگی‌های خود را تا پایان سال 2024 به 350 برساند که از میان آن‌ها، 200 نمایندگی در کشورهای اروپایی قرار خواهد داشت. لیپ موتور برای ورود به بازار کشورهای دیگر شامل ترکیه، تایلند، برزیل و مالزی هم برنامه‌هایی دارد.

این برند پس از قطع عرضه مدل‌های 4WD در چین به علت تقاضای کم، بر ساخت مدل‌های ارزان‌تر تمرکز کرده است. احتمال دارد که استراتژی فروش لیپ موتور در سایر کشورها، متفاوت باشد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران