نسل جدید ب ام و M5 سنگینتر و کمی کندتر از نسل قبلی آن است. این خودرو پیشرانه پلاگین هیبرید دارد و اکنون میتوان گفت وزن آن با فورد F-150 برابری میکند.
وزن M5 قبلی 1971 کیلوگرم بود و وزن نسخه جدید 2445 کیلوگرم است، که افزایش چشمگیری داشته. پیشرانه V8 توئینتوربوشارژ آن با حجم 4.4 لیتر، 576 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور را در اختیار چرخها قرار میدهد. همچنین به این واحد بنزینی، یک موتور الکتریکی 194 اسببخاری نیز اضافه شده است، که 280 نیوتنمتر گشتاور دارد. بنابراین خروجی ترکیبی این M5 به 717 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاور میرسد.
شتاب نسخه قبلی M5، به 3.1 ثانیه میرسد. نسخه قویتر، M5 CS است که بسیار سریعتر شده و شتاب آن تنها 2.9 ثانیه است. خروجی M5 CS برابر 626 اسببخار قدرت و 750 نیوتنمتر گشتاور است.
بسیاری از تیونرها این نسخه را ارتقا دادهاند. برای مثال، شرکت تیونینگ جی پاور، توانسته خروجی 808 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاور از آن بگیرد. البته شتاب آن اعلام نشده است. این ارتقا حدود 28 هزار دلار قیمت دارد. برای کسانی که ارتقای کمتر و قیمت به صرفه بخواهند نیز گزینههایی وجود دارد. برای مثال، میتوان با هزینه 20,100 دلار، خروجی 769 اسببخار قدرت و 950 نیوتنمتر گشتاور را دریافت کرد.
گزینه کمتری نیز وجود دارد؛ 730 اسببخار قدرت و 900 نیوتنمتر گشتاور با قیمت 13,700 دلار. نسخه پایه نیز 690 اسببخار قدرت و 850 نیوتنمتر گشتاور دارد که هزینه آن 5,500 دلار است.
البته اصلاحات جی پاور تنها شامل ویژگیهای فنی نیست؛ بلکه اصلاحات ظاهری نیز وجود دارد. مانند کاپوت جدید با طراحی تهاجمی با قیمت 7,305 دلار. بال عقب فیبرکربنی با قیمت 3,719 دلار نیز دردسترس است. فرمان اسپرت ( دلار3,985) و سیستم اگزوز (553 دلار) نیز وجود دارد.
احتمالا به زودی شرکت بامو نسخه سی اس M5 جدید را نیز معرفی خواهد کرد، که باید بسیار قوی باشد تا نسبت به نسل قبلی آن برتری داشته باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : autoevolution.com