رنو قصد دارد در نمایشگاه پاریس 2024 از یک کراساور جدید با طراحی خاطرهانگیز با نام رنو 4 رونمایی کند. اما چند مدل دیگر نیز در این رویداد حضور خواهند داشت از جمله یک کانسپت به نام امبلیم (Embleme) که ویژگیهای قابل توجهی دارد.
در نخستین نگاه، نمیتوان طراحی زیبای رنو امبلیم را نادیده گرفت. ابعاد بدنه این شوتینگ بریک 5 در، به ترتیب 4.8، 1.52 و 2.9 متر برای طول، ارتفاع و فاصله محورها اعلام شده است.
بنابر اعلام سازنده، طراحی آیرودینامیک بدنه این خودرو در همکاری مشترک بین مهندسان رنو و تیم فرمول یک BWT آلپین F1 شکل گرفته است. دیفیوزر فعال عقب، دوربینهای جانبی روی گلگیرهای جلو، فرم آیرودینامیک رینگها و چند ترفند دیگر، ضریب درگ رنو امبلیم را به 2.5 کاهش داده است که البته چندان تعجب برانگیز نیست.
بعد از این باید به سیستم انتقال قدرت پیشرانه رنو امبلیم اشاره کنیم که توسط زیرمجموعه رنو یعنی آمپر (Ampere) طراحی شده است. رنو امبلیم درواقع براساس پلتفرم AmpR Medium طراحی شده و به یک موتور برقی روی محور عقب مجهز شده است. این موتور با 218 اسببخار قدرت در کنار مجموعه باتری لیتیوم-یون NMC به ظرفیت 40 کیلووات ساعت، ژنراتور الکترومکانیکال 30 کیلووات (41 اسببخار) برای شارژ باتری و مخزن 2.8 کیلوگرمی هیدروژن، میتواند برد حرکتی هزار کیلومتر را ارائه کند. اگر کمی وقت برای سوختگیری هیدروژن اختصاص دهید، رقم برد حرکتی به مراتب بالاتر خواهد بود.
با وجود تمام اینها، وزن رنو امبلیم به 1750 کیلوگرم محدود میشود که رقم بالایی نیست.
رنو امبلیم با هدف کاهش محسوس ردپای کربنی محصولات خودروساز فرانسوی تولید شده است. طبق تخمین شرکت سازنده، رنو امبلیم در طول عمر مفید خود با پیمایش 200 هزار کیلومتر، تنها 5 تن دی اکسید کربن به جو کره زمین ارسال خواهد کرد. توجه داشته باشید که این رقم برای رنو کپچر با پیشرانه درونسوز و رنو مگان E-Tech به ترتیب 50 و 24 تن خواهد بود.
علاوه بر قطعات مربوط به سایر محصولات رنو، به مقدار وسیعی از مواد بازیافتی در ساخت رنو امبلیم استفاده شده است. این شرکت قصد دارد در هنگام تولید رنو امبلیم، تا حد امکان از انرژیهای تجدید پذیر استفاده کند. البته هنوز مشخص نیست که این خودرو شانس ورود به خط تولید را پیدا کند یا خیر.
در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که فعلا هیچ تصویری از فضای کابین رنو امبلیم در دسترس نیست.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autoreview.ru