شرکت هوندا دو مدل اسپرت تورر NT1100 و NT1100 ES را با مدل 2025 معرفی کرده است. نکته قابل توجه اینکه هوندا NT1100 ES با تعلیق الکترونیکی Showa همراه شده است، تا در سفرهای طولانی راحتی بیشتری ارائه کند. این تعلیق جدید با استفاده از چندین حسگر و ارتباط با مغز هوشمند موتورسیکلت، بهترین تنظیمات لازم را ارائه میدهد.
مشخصات فنی هوندا NT1100
هوندا NT1100 مدل 2025 به پیشرانه 1084 سیسی SOHC دو سیلندر هشت سوپاپ مجهز شده، که در هوندا CRF1100L Africa Twin هم نصب شده است.
102 اسببخار قدرت و 112 نیوتنمتر گشتاور حاصل از این پیشرانه به ترتیب در دورشمار 7.500 و 5.500 دور بر دقیقه تولید میشود.
افزایش عرض مسیرهای جریان هوا از 25 به 33 میلیمتر در کنار برخی اصلاحات دیگر در محفظه احتراق، هوارسانی به پیشرانه را بهبود بخشیده است.
گیربکس دوکلاچه هوندا NT1100 در سه حالت دستی با سوئیچ روی دسته موتور، D برای رانندگی در خیابان و بزرگراه و S برای تعویض خودکار با دور موتور بالاتر و سنگین کردن سریع برای استفاده از ترمز پیشرانه عمل میکند.
اتصال سیمی پدال گاز و سه حالت رانندگی شهری، باران و Tour به همراه دو حالت شخصیسازی، از دیگر ویژگیهای فنی هوندا NT1100 مدل 2025 بهشمار میآید.
مشخصات ظاهری هوندا NT1100
برخی از قطعات بدنه هوندا NT1100 مدل 2025 از پلاستیک Durabio ساخته شده است. چراغهای دیلایت این مدل به عنوان چراغ راهنما هم انجام وظیفه میکنند.
نمایشگر جدید را میتوان به صورت دستی تا 167 میلیمتر به طرف بالا یا پایین جابجا کرد. ارتفاع صندلی در 820 میلیمتری سطح زمین باقی مانده ولی عرض و ضخامت فوم افزایش یافته است. دو محفظه جانبی به گنجایش 37 و 36 لیتر نیز در سمت راست و چپ بدنه قرار دارد.
وزن خالص 238 کیلوگرمی هوندا NT1100 در مدل مجهز به گیربکس DCT به 248 کیلوگرم میرسد. با سفارش تعلیق الکترونیکی، این رقم باز هم افزایش مییابد.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : paultan.org