پس از معرفی e-C3 و e-C3 اِیر کراس در ماه ژوئن، اکنون شرکت سیتروئن در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 از یک کانسپت دیگر به نام C5 اِیر کراس رونمایی کرده است.
به نظر میرسد که در صورت تولید سیتروئن C5 اِیر کراس جدید در سال 2025، بالاترین جایگاه در میان محصولات برقی سیتروئن به این مدل اختصاص پیدا کند.
ظاهرا گروه استلانتیس در حال افزایش تنوع محصولات پلتفرم STLA Medium است. پس از ساخت مدلهایی از پژو و اوپل، حالا نوبت به سیتروئن و جیپ رسیده تا از این ساختار بهرهمند شوند.
مشخصات فنی سیتروئن C5 ایر کراس
این کراساور جمعوجور برمبنای پلتفرم STLA Medium گروه استلانتیس شکل گرفته که زیرساخت چند مدل دیگر یعنی پژو 3008، پژو 5008 و اوپل گرندلند را تشکیل داده است. نسل بعدی جیپ کامپس نیز براساس همین ساختار تولید خواهد شد.
سیتروئن C5 اِیر کراس یک خودروی مولتی انرژی است، یعنی علاوه بر نسخه برقی، در مدلهای درونسوز و سامانه هیبرید نیز عرضه خواهد شد.
مشخصات ظاهری سیتروئن C5 ایر کراس
با توجه به ارتفاع نسبتا کم، کاپوت کوتاه، خمیدگی سقف و کشیدگی بخش عقب بدنه، به نظر میرسد که سیتروئن بر آیرودینامیک C5 اِیر کراس تاکید داشته است. با وجود زوایای تیز در فرم کلی بدنه، میتوان شباهت های کانسپت با مدل فعلی C5 اِیر کراس را تشخیص داد.
چراغهای سه بخشی جلو به سیتروئن e-C3 و سیتروئن e-C3 اِیر کراس شباهت دارد. این فرم در طراحی چراغهای عقب C5 اِیر کراس نیز بکار گرفته شده است. سیتروئن از دو عنصر افقی چراغها با عنوان «باله های نورانی» یاد میکند. البته هنوز مشخص نیست که این موارد در نسخه نهایی هم موجود باشد. فرم عمودی بازشوی صندوق هم از فضایی جادار خبر میدهد.
ابعاد بدنه سیتروئن C5 اِیر کراس در طول و ارتفاع به ترتیب 4.66 و 1.66 متر اعلام شده که از مدل فعلی، 15 سانتیمتر کشیدهتر است. طول بدنه این خودرو در فاصله بین پژو 3008 و پژو 5008 قرار میگیرد. از رقم فاصله محوری اطلاعی نداریم، ولی در کل به نظر میرسد که ابعاد سیتروئن C5 اِیر کراس به اوپل گرندلند نزدیک باشد.
نه تنها هیچ تصویری از فضای کابین سیتروئن C5 اِیر کراس منتشر نشده است بلکه این بخش در نمایشگاه پاریس هم به نمایش درنخواهد آمد. البته سیتروئن از فضای کافی این بخش برای 5 سرنشین خبر میدهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : uk.motor1.com