به نظر میرسد که آلپاین هم مثل تویوتا به حفظ موتورهای درونسوز اعتقاد دارد. خودروساز ژاپنی با پیشرانه سه سیلندر به دو مدل اسپرت یاریس GR و کرولا GR جان بخشیده است و آلپاین هم به نصب پیشرانه 4 سیلندر در محصولات خود ادامه میدهد. اکنون این زیرمجموعه اسپرت رنو، یک سوپراسپرت با پیشرانه V6 را معرفی کرده است.
آلپاین آلپنگلو Hy6 را میتوان نسخه تکمیل شده از آلپاین آلپنگلو Hy4 دانست که چند ماه قبل معرفی شد. برخلاف آلپنگلو Hy4 که پیشرانه 2 لیتری با 340 اسببخار را به همراه داشت، آلپاین آلپنگلو Hy6 به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر توربوشارژ مجهز شده است، که 730 اسببخار قدرت و 770 نیوتنمتر گشتاور را از طریق گیربکس سکوئنشال به محور عقب انتقال میدهد.
پیشرانه شش سیلندر این خودرو میتواند تا 9 هزار دور بر دقیقه دوران کند. سه مخزن هیدروژن که دو تا از آنها در بخش جانبی و دیگری در میانه کابین نصب شده است، سوخت موردنیاز این خودرو را تامین خواهد کرد. هر سه مخزن به تهویه مجهز شده است و برای ایمنی بیشتر، هیچ اتصال خاصی به کابین ندارد.
پیشرانه V-6 آلپاین آلپنگلو Hy6 در مدت دو سال طراحی شده است. این پیشرانه با بلوکهای آلومینیوم، نسبت قدرت به حجم 211 اسببخار بر لیتر را ارائه میدهد. سیستم اگزوز اینکونل که در میانه چراغهای عقب نصب شده است، که بخار آب حاصل از پیشرانه را به خارج انتقال میدهد.
آلپاین آلپنگلو Hy6 میتواند به حداکثر سرعت 330 کیلومتر برساعت دست یابد.
آلپاین از برنامه خود برای تولید یک سوپراسپرت خبر داده است، هرچند معلوم نیست که مدل نهایی به پیشرانه هیدرونسوز مجهز میشود یا موتور برقی. این برند فرانسوی برای ورود به بازار ایالات متحده هم برنامهریزی کرده است.
آلپاین آلپنگلو Hy6 در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 و در کنار سایر محصولات جدید آلپاین یعنی هاچبک اسپرت A290 و نخستین شاسی بلند این برند با نام A390 به معرض نمایش درمیآید. آلپاین A110 اولتیمه به عنوان گرانترین محصول این برند نیز در نمایشگاه پاریس حاضر خواهد بود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com