هونگچی به عنوان قدیمیترین برند خودروساز چین، از سال 1958 تاکنون در حال فعالیت است. این شرکت پس از تلاش برای ورود به کشورهای اسکاندیناوی، اکنون قصد دارد با یک کراساور برقی به نام EHS7 به بازار آلمان و فرانسه وارد شود.
مشخصات ظاهری هونگچی EHS7
طراحی بدنه هونگچی EHS7 در عین شباهت به سایر محصولات این برند، هویت خاص خود را دارد. ترکیب فرم های منحنی با قطعات زاویه دار، چراغهای بومرنگ-شکل جلو، نشان هونگچی روی کاپوت، رینگهای 21 اینچی با فرم شبیه به گل و جزئیات سه بعدی در چراغ سرتاسری عقب، از مهمترین ویژگیهای ظاهری هونگچی EHS7 به شمار میآید.
ابعاد بدنه هونگچی EHS7 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.93، 1.95 ، 1.68 و 3 متر اعلام شده است.
خریدار هونگچی EHS7 میتواند یکی از 5 رنگ مشکی Enchanted Night، خاکستری Sculpturesque، آبی Selene، سفید Nival Line یا بنفش Hyacinth را انتخاب کند. این مورد آخر را میتوان در خودروی حاضر در تصاویر مشاهده کرد.
مشخصات کابین هونگچی EHS7
در کابین هونگچی EHS7 با طرحی چشمنواز و با کیفیت مواجه هستیم که مواردی شامل نورپردازی 256 رنگ، دو شارژر بیسیم، نمایشگر لمسی 15.5 اینچ، صفحه نشان دهنده 6 اینچ پشت فرمان و نمایشگر مجازی روی شیشه (هداپ) به ابعاد 63 اینچ را به همراه دارد.
به نظر میرسد که از مساحت بزرگ نمایشگر مجازی به درستی استفاده نشده چرا که فقط دو مورد سرعت و مسافت قابل پیمایش در آن به نمایش درآمده است. البته هونگچی از اضافه شدن موارد دیگر همچون مسیریاب در به روز رسانیهای بعدی خبر داده است. صفحه نشان دهنده نیز از تابش نور آفتاب و گرد و خاک در امان نیست.
وجود دکمههای لمسی برای کنترل صدای رادیو و فعالسازی برخی موارد دیگر، میتواند تاحدی راضی کننده باشد.
نویسنده Motor1 از راحتی صندلیهای هونگچی EHS7 و همچنین فضای بزرگ سرنشینان عقب، تمجید کرده است. توجه داشته باشید که صندلیهای این خودرو به تنظیم برقی، گرمکن، سرد کن و ماساژور مجهز شده است.
مشخصات فنی هونگچی EHS7
هونگچی EHS7 در 5 تیپ متفاوت از نظر مشخصات فنی عرضه خواهد شد. مدل پایه، یک موتور برقی با 337 اسببخار قدرت روی محور عقب و مجموعه باتری 85 کیلووات ساعت را به همراه دارد در حالی که تیپ پرچمدار یعنی پرو، به دو موتور برقی با مجموع قدرت 606 اسببخار، باتری 111 کیلووات ساعت و سامانه چهار چرخ محرک مجهز شده است.
شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیهای تیپ پرو هیجان انگیز است اما برد حرکتی 474 کیلومتر در مدل پایه و 540 کیلومتر در مدل پرو، چندان قابل توجه نیست.
به لطف ساختار 800 ولتی هونگچی EHS7، میتوان آن را با جریان 250 کیلوات شارژ کرد تا ذخیره باتری ظرف 20 دقیقه از 10 به 80 درصد افزایش یابد.
سیستم تعلیق هونگچی EHS7 با کنترل الکترونیکی IDCS برای هفت حالت رانندگی اکونومی، کامفورت، اسپرت، شهری، کراس کانتری، برفی و سفارشی قابل تنظیم است.
به نظر نویسنده Motor1، عملکرد تعلیق هونگچی EHS7 به طور کلی خوب است هرچند که از نظر جذب ضربات نمیتواند در حد رقبای آلمانی ظاهر شود.
احتمالا به دلیل وضعیت نامشخص تعرفههای اتحادیه اروپا بر خودروهای چینی، قیمت هونگچی EHS7 فعلا اعلام نشده است اما به هرحال هونگچی قصد دارد این محصول را از اواخر سال 2024 در فرانسه عرضه کند. احتمال دارد که قیمت تیپ پایه در فاصله 50 تا 55 هزار یورو و تیپ پرو در بازه 65 تا 70 هزار یورو تعیین شود.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : uk.motor1.com