آئودی با عرضه A2 در اواخر سال 1999، مخاطبان را متعجب کرد. این خودرو با بیرونزدگیهای کوتاه بدنه در عقب و جلو، سقف بلند گنبدی و قطعات آلومینیومی بدنه، در دوران خود هم بسیار عجیب به نظر میرسید. این هاچبک 5 در نزدیک به 5 سال روی خط تولید قرار داشت و بعد به تاریخ پیوست.
اکنون گروهی از متخصصان آئودی با نصب موتور برقی در A2، تولدی دوباره برای این خودرو رقم زدهاند.
تصاویر زیادی از آئودی A2 E-Tron منتشر نشده است، اما در همین تصاویر نیز میتوان تغییرات ظاهری این خودرو نسبت به مدل اولیه را تشخیص داد. همچون مدلهای امروزی سری E-Tron، آئودی A2 هم به نشان نورانی آئودی مجهز شده است. از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو میتوان به تغییراتی در نمای جلو و عقب، جلوپنجره و چراغها و همچنین حذف دستگیره درها و البته تغییر محل نصب پلاک اشاره کرد.
آئودی از اعلام مشخصات دقیق پیشرانه A2 E-Tron خودداری کرده، چرا که این خودرو یک پروژه آزمایشی است. البته به یاد داریم که خریداران آئودی A2 در 25 سال پیش، میتوانستند از میان چندین پیشرانه بنزینی یا دیزل، گزینه موردنظر را انتخاب کنند، امری که در خودروهای امروزی قابل تکرار نیست.
یکی از ویژگیهای نوآورانه آئودی A2، ساخت قطعات بدنه از جنس آلومینیوم بود. البته برخلاف انتظار سازنده آلمانی، مشتریان به این ویژگی توجه خاصی نشان ندادند. واقعیت این است که آئودی A2 نتوانست فروش موفقی را تجربه کند.
نکته جالب این است که آئودی در نمایشگاه فرانکفورت 2011 از یک کانسپت برقی جمعوجور به نام A2 رونمایی کرد، که طراحی جالبی داشت. در آن دوران هنوز خودروهای برقی مورد توجه قرار نداشتند و A2 جدید بازهم میتوانست خودرویی نوآورانه لقب بگیرد، اما این محصول هرگز وارد بازار نشد.
واقعیت این است که با وجود آئودی A3 و البته اضافه شدن A1 به سبد محصولات آئودی در سال 2010، فضایی برای عرض اندام A2 باقی نمانده نبود.
البته با تغییراتی که در سالهای اخیر در صنعت خودروسازی، سلیقه مشتریان و سبد محصولات آئودی اتفاق افتاده است، میتوان امیدوار بود که فرصت تازهای برای موفقیت نسل جدید آئودی A2 پیش بیاید، البته اگر خودروساز آلمانی برنامهای برای عرضه این خودرو داشته باشد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com