• معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود
  • معرفي پليموت GTX الکترومود

محصول برقی موپار!

معرفی پلیموت GTX الکترومود

14 آبان 1403 11:20

در میان انبوهی از خودروهای بنزینی و برقی که برای شرکت در این دوره از نمایشگاه SEMA آماده می‌شوند، یک پلیموت GTX مدل 1967 به رنگ آبی نیز دیده می‌شود.

به جای یک پیشرانه هشت سیلندر تقویت شده در زیر کاپوت، این خودرو به یک موتور برقی با انتقال قدرت به محور عقب مجهز شده است. پلیموت GTX الکترومود اولین خودروی کلاسیک نیست که به موتور برقی مجهز می‌گردد و البته آخرین نمونه هم نخواهد بود.

مشخصات فنی پلیموت GTX الکترومود

پلیموت GTX الکترومود توسط موپار شکل گرفته است، برندی که سال‌ها زیرمجموعه کرایسلر و اکنون به عنوان عضوی از گروه استلانتیس فعالیت می‌کند. در دهه 60 میلادی، موپار تمام محصولات کرایسلر با پیشرانه V8 از جمله پلیموت GTX مدل 1967 را به نمونه‌های تقویت شده تبدیل کرده بود. این کوپه سقف فلزی با یکی از دو پیشرانه 8 سیلندر 7.2 لیتری با 375 اسب‌بخار قدرت یا 426 Hemi قابل خریداری بود.

اما در سال 2024، موپار هم از پیشرانه همی صرف نظر نموده و یک موتور برقی به نام e-Crate را عرضه کرده، که به صورت افترمارکت نیز قابل خریداری است. این ماژول 250 کیلووات (335 اسب‌بخار قدرت) با ساختار 400 ولتی، توسط چهار مجموعه باتری پشتیبانی می‌شود، که سه تا از آن‌ها در صندوق عقب و دیگری پشت جلوپنجره نصب شده است. با توجه به وزن 104 کیلوگرمی هریک از این باتری‌ها، این امر برای تقسیم وزن مناسب انجام شده است.

مجموع ظرفیت باتری‌ها به 73 کیلووات می‌رسد، تا برد حرکتی 400 کیلومتر برای پلیموت GTX الکترومود فراهم شود.

البته به نظر می‌رسد که برای موپار و هواداران این خودروی عضلانی، 335 اسب‌بخار قدرت و 440 نیوتن متر حاصل از پیشرانه برقی بیشتر مهم باشد، تا برد حرکتی در حالت کاملا برقی. خروجی این پیشرانه از طریق گیربکس با ضریب کاهنده 3:1 به محور عقب منتقل می‌شود.

مشخصات ظاهری پلیموت GTX الکترومود

پلیموت GTX الکترومود از نظر ظاهری تقریبا به سایر نمونه‌های تقویت شده شباهت دارد. رینگ‌های 18 اینچ، کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، دیسک ترمزهای چهار چرخ از برند Wilwood، کاپوت سفارشی از جنس فیبرکربن، افزایش عرض هلالی گلگیرها و طراحی متفاوت سپرهای جلو و عقب، از مهم‌ترین تغییرات این کوپه آبی به شمار می‌آید.

مشخصات کابین پلیموت GTX الکترومود

فضای کابین پلیموت GTX الکترومود با تریم آبی به همراه قطعات استیل روی داشبورد و پنل درها، به خوبی با هویت کلاسیک این خودرو مطابقت دارد در حالی که طراحی جدید صندلی‌ها، کنسول میانی و نشان دهنده‌های دیجیتال به همراه فرمان جدید با طراحی خاطره‌انگیز و اضافه شدن جالیوانی هم از بازسازی اساسی پلیموت GTX الکترومود خبر می‌دهد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

قیمت خودرو
دیدگاه کاربران