هیچ برندی از دست خودروسازان و شرکتهای چینی راحت نیست و چینیها در هر حوزهای پرتلاش و پیشرو هستند. برای مثال، هفته گذشته خبر رسید که رکورد سریعترین خودروی چهار در در پیست نوربورگرینگ شکسته شد. این رکورد قبلا در اختیار پورشه بود، اما اکنون خودرو شیائومی SU7 این رکورد را از پورشه پس گرفت.
اکنون نیز خبرها حاکی از آن است که شرکت گریت وال موتورز چین، موتورسیکلت Souo S2000 را معرفی کرده که درواقع رقیب هوندا گلدوینگ محسوب میشود.
اولین موتورسیکلت از برند موتورسیکلت تازه تأسیس GWM دارای پیشرانه 2 لیتری VTEC نیست؛ بلکه دارای یک پیشرانه 2 لیتری هشت سیلندر تخت است، که سیلندرهای بیشتری نسبت به موتور ۱.۸ لیتری شش سیلندر تخت گلدوینگ دارد. علاوه بر این، گیربکس دو کلاچه آن هشت دنده است، در حالی که گلدوینگ هفت دنده دارد.
فاصله بین دو محور Souo S2000 برابر ۱۸۱۰ میلیمتر است، که در واقع ۱۱۵ میلیمتر طولانیتر از رقیب خود محسوب میشود و وزن خالص آن ۴۶۱ کیلوگرم، به این معنی است که ۷۸ کیلوگرم وزن بیشتری دارد.
حداکثر سرعت این موتورسیکلت کلاس تورینگ 210 کیلومتر برساعت است و در سه نسخه عرضه میشود؛ مدل پایه S2000ST ،S2000GL لوکستر بوده و صندلی عقب بزرگ و جعبههای بار اضافه دارد و S2000 Founder Edition با رنگ مشکی مات و طلایی است.
تایکو د فیجتر، تحلیلگر صنعت مستقر در چین، میگوید یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، سنسورهای پارک عقب، گرمکن صندلی و قابلیت دریافت بهروزرسانیهای از راه دور به صورت استاندارد در این موتورسیکلت ارائه میشوند.
احتمالا قیمت سو بین ۳۱ تا ۴۱ هزار دلار در چین باشد. قیمت یک هوندا گلدوینگ تور با DCT اختیاری، از حدود ۲۶ هزار دلار در ایالات متحده شروع میشود.
هزینه این موتورسیکلت گرانقیمت تنها چالش آن نیست؛ زیرا راندن این موتورسیکلتها در بسیاری از جادههای چین مجاز نیست.
جدیدترین اخبار موتورسیکلت را در باما بخوانید.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : carscoops.com